Wednesday, August 13, 2014

SUASANA RAYA 2014 - RAYA KE-5

jumpa lagi korang..gila gigih aku update pasal raya ni...sampai raya ke-5 tu...korang layan kan je ye...sbb rasanya sampai raya ke-5 aje yg mampu aku draft utk tatapan korang  , selebihnya utk raya ke 6- dan ke 7 , dah tak ada cerita dah...kalau ada pun setakat beraya rumah saudara sebelah cik abang di sekitar taman serdang . malas la plak aku nak amik pic ,  kang ipar duai aku pelik plak tgk aku yg giler bergambar aje ...hahaha...diorg tak tau yg kakak ipar diorg ni ada blog ....

k la , raya ke-5 ( hari jumaat ) adalah hari kami berangkat semula ke KL ..pada hari tu , seawal kul 10.30pg , kami dah check out dari hotel tu , kami sarapan nasi beringin dulu dan terus ke kampung ku sekejap utk jumpa dan bersalaman dgn mak dan adik beradik .

lepas dari tu sempat jugak aku bawa cik abang ke pusara arwah ayah di Parit Amat. anak-anak bersihkan kubur dan tabur bunga dan kami bersedekah alfatihah utk arwah . 



Setelah settle  , kami terus berangkat ke Yong Peng pula . Plan nak beraya ke rumah Puan Afne , akhirnya menjadi kenyataan  . sejak beliau tinggalkan TSSSB ( tahun 2012  - betul ke afne oi ?? ) mmg lama dah pasang niat nak jumpa kawan rongeng klu time gaji...aku ckp rongeng coz , klu time gaji , mmg muka kami aje la yg akan menempel di Mydin kota raya nun...ada je yg nak di belinya.....selalunya kami naik kereta...klu bulan ni naik kereta afne , bulan plak naik keta aku ...gitu..tukar-tukar....

kami sampai dlm kul 12.30 tengahari  , time ni plak la si makcik ni tak mandi lagi , sambil makan kuih raya dan buah-buahan raya aku kena la tunggu makcik ni bersiap...nasib baik si bucuk Hani nak aje dgn kak ros ni tau...good girl Hani  . si Kakak Hana duk aje tepi sofa nak cuba-cuba bergeng dgn aku atau dgn kakak dan bby . tak lama la dia usha kitaorg  , pas tu terus melekat diorg ni...si Haziq plak , adam sampai aje kat pintu rumah , haih!!! di tariknya terus tangan adam suruh tengok ikan laga dlm aquarium  , sampai mati la ikan tu dikerjakan oleh budak berdua tu .....huhuhuhu...alahai la budak-budak ni...mmg gamat rumah afne diaorg berkejar-kejaran . sorry la ye Afne , niat kami nak jumpa ko dan beraya dgn ko tapi kami sekeluarga siap makan tengahari lagi tu...sedap tul asam pedas masakan mak ko tu ...kirim salam kat makcik ye .

k la korang  , layan pic ye...


see , budak-budak dah mesra alam sesama mereka...

Afne , setiap balang dlm bekas kuih ko aku rasa...tau tak betapa lama aku tunggu ko mandi?..hehehehe


adam nak adik ke?? sorry ye adam...nak produce lagi , rasanya kilang dah seal lama dah...rasanya dah jadi gudang kot?? hehehehhe

semoga persahabatan ini berkekalan sampai bila-bila .

kenangan kami beraya di Yong Peng

masing-masing muka happy je...

sukanya diorg time ni...si kakak happy coz sling bag frozen dah berat...si adam plak tu besar sengehnya...

terima kasih makcik dan pakcik...next year ,  klu panjang umur kami datang lagi..

bergambar kenangan bersama -sama sebelum kami bertolak ke KL semula...hingga jumpa la ye Afne dan terima kasih banyak atas layanan makan dan minum kat rumah hari tu  .

kul 4ptg  , baru nak bergerak masuk highway menghala Ke KL...dek kerana jalan ada sikit jem , aku sampai ptg ke Serdang , badan rasa letih plak hari tu dan yg paling utama , belum puas nak bermanja-manja dgn cik Abang , maka aku stay di rumahnya sehingga hari ahad .  ok la semua kengkawan , sekian sudah cerita kami sepanjang beraya di tahun 2014 . semoga panjang umur utk beraya di tahun akan datang . 
Byeeeee...

2 comments :

Afne said...

Aku suka sgt entry ni. Sempat lg ko korek kenangan lama. Yea kak ros sejak 2012 kita x pernah jmpa.

Aku yg patut ucap trm ksh sbb korg sudi dtg jauh2. Jmpa bbrp jam pn sempat lg gosipan kihkihkihhh. Ko msh kak ros yg sama aku kenal. AC lagak macho tp rupanya kuat menyakat mcm dulu2 :)

Sedih beb masa korg nk blk. Pak kal je korg nk blk cpt klu x mmg aku suruh tido kg aku je. Nnti bila2 pnjg umur murah rezeki kita jmpa lg yea. Moga persahabatab kita kekal sampai bila2.

Unknown said...

terima kasih jugak dgn bekalan buah-buahan tu...gossip tu mmg tak boleh larikan..dgn sapa lagi aku nak bergossip klu tidak dgn ko dan laki aku ni...AC kena dgrkan je la gossip aku tu..