Tuesday, September 29, 2009

kembali ke kl

raya ke 3 , kakak aku balik ke rumah mak mertuanya di kuala kangsar , aku pun bertolak balik ke kl....walaupun bercuti seminggu tapi totap kena balik kl sbb raya ke-4 ana keja , eric dah start niaga dan taska adam pulak tutup....kalau nak stay kat muar lelama , sapa pulak nak jaga adam dlm keta nanti??pulak tu, highway mesti jam gila....

bertolak dari muar kul 1.30ptg....jalanraya penuh keta tapi ramai org beraya ajer.....kiri kanan jalan banyak org jual duku , murah-murah...7 kilo rm10.00 tapi tak la membeli pun sbb sapa nak makan byk2 tu.......?? sampai kat sungai mati , menteri besar johor Datuk Ghani Osman buat rumah terbuka , berpusu-pusu org datang , mmg la best sbb akan dapat duit raya tapi tak larat nak menyinggah , dgn panasnya dan ramai org....nasib baik ada anggota Rela jaga jalan , tak la jam sgt....

berenti kejap kat bukit kangkar ,isi minyak dan beli jajan...pas tu teruskan perjalanan .

on the way ke tol tangkak , fuh...jam gila...ramai tul org nak masuk tol....ada la dlm 1/2 jam kena queue dgn gerak yang perlahan....

masuk tol ke kl , perjalanan amat la memenatkan , cuaca dah la panas , mata ngantuk , keta banyak , jalan jam kat pedas -linggi....adam pulak ngamuk dlm keta.....semua benda tak kena..apa yang dia nak semua aku bagi supaya dia diam....jadiknya keta aku cam kapal karam...penuh ngan cebisan-cebisan tisu dan bekas percikan susu sbb dia baling botol susu.....sampai la ni keta aku cam tu....lantak la....

Alhamdullilah , akhirnya kul 4.00ptg aku sampai rumah..........peh...mmg penat gila la....mata aku dah cam nak tercabut rasanya....hish...tak nak la drive tengahari lagik......tobat ....

sorry la gambo tak ada.... keadaan tak mengizinkan.....

No comments :