Wednesday, December 2, 2009

pagi raya aidiladha

pas siap bagai , aku sefamily nak balik kampung ku di muar...excited lebih coz nak tgk anak sedara baru....aku malas nak drive kali ni , aku suruh eric ajer....... bertolak kul 10.40pg , perjalanan dari ampang sehingga ke tol sg besi smooth and clear...cuma tiba kat seremban ajer yang stuck sekejap bukannya ada accident pun tapi ada melaun yang berangan bawak keta ...tu sbb jem...ada gak yang nak buat highway ni cam jalan dia seorg...eee...geram betul rasanya....kat melaka pulak hujan lebat sgt...nasib baik sekejap ajer...pas tu terus masuk exit tangkak....dari tangkak ke jambatan muar semuanya lancar ajer....

bando muo tersenget snap da....


sampai muar , kami terus makan nasi KFC ...lapo yang amat sbb perjalanan non stop....pas makan ngan lahapnya...aku nak cabut gigi pulak sbb gigi geraham aku dah lain macam gamaknya...tiap kali aku makan atau minum benda manis atau sejuk terus rasa ngilu ajer....aku rasa mesti ada yang berlubang ....seriau jugak bab cabut geraham ni sbb aku ada kes ngeri pernah terjadik kat aku dulu ....

menu utk lunch raya

aku suka cabut gigi kat kg sbb murah dan tak sakit....kali ni aku terjah klinik depan kastam muar.....nasib baik tak ramai org , dlm 15 minit menunggu , tiba giliran aku...berdebar jugak bila tgk muka doc cina tu...check punya check rupa-rupanya tak ada rosak satu pun...doc cakap gigi aku sensitive ajer...dia soh guna ubat gigi sensodyne...fuh....lega rasa ati ni sbb tak payah cabut dan free ajer...hehehehe

semalam aku gi beli , mahal seh rm9.90 sekotak ..medium pulak tu...rasa pun tak best

pas tu kitaorg terus ke tanjung emas pulak...nak tgk monyet...hehehe...ada perubahan besar kat sini...dah ada jeti ...best tgk permandangan laut cina selatan ....cantik sgt....

penghuni tetap di tanjung emas


masjid sultan abu bakar , muar

view laut china selatan dari tanjung ketapang

dah puas pusing bando muar dan tanjung emas , terus balik rumah...sampai rumah kul 3.30ptg...penat sgt....

1 comment :

~ FaizalZahidah ~ said...

kak ros pakai la sensodyne yg ijau tu sedap sbb mint.. yg merah mmg x best sbb perisa original..