Monday, November 22, 2010

XTIVITI HARI CUTIKU

2 hari bercuti dan dok rumah mmg seronok...rasa cam tak cukup ajer ....tu yang rasa mmg malas nak dtg opis , di tambah lagi kena tgk beberapa muka yang tak semenggah kat sini...mmg la azab....rasa cam nak balik awal ajer.............

ok la ...ari sabtu , pepagi aku dah bangun...keluarkan beberapa pinggan dan gelas....ari ni aku ada tetamu dari jauh....my SIL yang dtg dari kedah nun jauh diutara....dia turun ke kl sbb ikut husbandnya outstation  . ari ni aku ajak dia makan lunch di rumah ...ala...tak la masak yang hebat2 pun just simple2 ajer....sbb kesian tgkkan nak kena cari kedai makan kat area ampang ni....bukannya tak ada cuma mahal dan tak sedap .... ari tu aku masak daging korban masak kari , sayur taugeh , ayam goreng dan telor dadar...kan simple tu....

pas makan dan lepak berbual , kul 3.30ptg aku dan adam nak ke care4 ampang , aku soh dia stay ajer kat rumah , tapi tak nak pulak dia....so kami keluar rumah serentak tapi berlainan tujuan....aku harus ke care4 petang tu jugak sbb nak ada urusan di pej. pos...kena poskan beberapa barang tupperware yang diorder dari adik dan hadiah utk sepupuku di JB....

esoknya ( ari ahad )  , pepagi  , aku , adam dan eric ke tesco ampang...saje jenjalan sejukkan badan sbb cuaca yang panas sgt....suka ajer la si budk adam tu sbb dapat main mainan kat situ...hampir 2 jam kami kat situ.....tghari time , kami balik dan standby nak masak utk lunch pulak.....kali ni menu lunch daging kurban lagik...masak kicap pulak....

ptg time , dlm kul 5.00ptg , aku bawak adam merasa naik bas rapidkl pulak...suka ajer la budak tu , mana taknya , pantang nampak bus , nak ajak naik...so ,semalam aku merealisasikan impiannya....just dari perhentian bus bukit indah terus ke ampang point....amboi mak....bising betul mulut dia , tgk bas-bas lain yang lalu-lalang....kami round dlm ampang point tanpa tujuan....baliknya , naik lagi bas rapidkl dari ampang point terus ke taman bukit indah...siap beli keropok dan air mineral  , nak makan2 dlm bas....seronok betul dia....malamnya , tak abis2 kata ' acik bawak bas laju sgt '...hehehehe....

ok la itu ajer aktiviti aku dan adam 2 ari bercuti...penat dan seronok ....

hadiah buat kahwin sepupu di JB

order dari kengkawan adik dari JB

order dari mak kat kampung

 melayan adam kat tesco ampang

 seronok memain sengseorg 


No comments :