Monday, February 20, 2012

BUAH PISANG KAKI

sapa tak kenal buah ni?? ni la namanya buah pisang kaki...kat mana tang pisangnya , aku pun tak tau , kakinya lagik la tak nampak..hehehhe.rupa fizikalnya cam buah tomato , tapi warnanya kuning dan kulitnya keras ..tak sama seperti tomato yg lembut dan ranum .

aku start kenal dan makan buah ni masa dok melaka dulu tahun 2002 dan 2004. itupun ada seseorg yg pekenalkan kat aku..memula makan tu,rasa takut-takut gak..bila dah telan masuk dlm tekak , boleh layan utk next time , rasanya ?? rasanya manis dan lemak  .klau beli , kalau nak belah dan makan , better bior dia masak skit kalau idak , akan rasa kelat  .

ari jumaat lepas , ada pasar malam depan taska adam..aku ternampak le buah ni dlm plastik merah tulisan cina.dlm tu ada 5 bijik .aku budget rm5.00 sekampit..rupa-rupanya baru rm2.50 ..hah!!! murah gila..pas tu boleh campur lak ngan baby mandarin sepunjut...harus la rembat 2 ketui sekaligus..hahahah..puashati .

la ni  , aku masih peram kasi dia masak sikit...pas tu boleh le ngap .sebaiknya , bila baru keluar dari peti ais , mmg termantop arrr...


buah pisang kaki

pic dari google...rupa dlmnya kalau dah potong.

No comments :