Monday, September 28, 2009

balik kampung....

pagi sabtu seawal kul 5.30pg aku dah bangun dan bersiap bagai...aku nak balik kampung ku di muar...dah 6 bulan aku tak balik...kali ni aku drive sendiri tapi follow keta eric la....ni la first time aku drive jauh cam ni..kecut perut jugak la....kul 6.00pagi aku kejutkan adam bangun tido , nasib baik tak melalak...senyap dan menurut perintah ajer budak tu....eric plan nak balik kul 6.30pg....tapi last2 dia yang payah nak bangun...kesudahnya kul 7.20pg baru nak gerak....angin betul aku ngan dia....

perjalanan waktu pagi mmg la best...dah la sejuk dan keta pun tak banyak lagik...pagi tu cuaca cam gelap ajer...cam ada tanda2 nak hujan tapi kat kl tak hujan lagi...sampai kat tol sg besi pun tak jem....masuk highway, mula2 aku follow eric...lama-lama aku tinggalkan dia....aku drive laju sikit dari dia coz penat aku follow org yang bawak slow ni...(ceh....berlagak disitu...)

sampai kat pedas-linggi hujan turun ngan tak berapa lebat tapi ttp kena berhati2 la....pas tu jam...ingatkan kat jalan aku accident , rupa2nya , rakyat malaysia ni perihatin memperlahankan keta tgk accident sebelah jalan menghala ke kl....hish...melambatkan perjalanan aku ajer...

pas tu sepanjang perjalanan ,tak ada lagik jem2 atau hujan...org putih cakap , smooth and clear...aku pun tekan 100km/j - 110km/j hehehe....kul 10.00 pagi aku dah sampai kat tol tangkak.....Alhamdulillah , kul 10.40pg , aku selamat sampai ke rumah....fuh...mmg letih gila la...selama ni eric yang drive , aku sedap2 tido sebelah....baru ni tau camana drive jauh dan lelama cam ni...

follow keta eric at first...

hujan dah start turun...

lori terbabas kat sebrang jalan menghala ke kl , tp kat lane kitaorg pulak yang jem

2 comments :

Afne said...

akhirnya berjaya jugak ko drive blk kg? ok je hah.. kemain dulu risau bebeno. pasni leh together la kita blk kg.

rossysweety said...

boleh saja...insyaAllah tak ada apa2 la...cuma keta kasi service ajer...sikit2 aku berdikari...