Wednesday, September 2, 2009

kenangan terindah 2/9/2007

sudah 2 tahun masa berlalu tapi masih segar diingatan saat aku melalui proses kelahiran anakku adam ...kekadang tersenyum kesorangan mengenangkannya....hehehe...lawak la....

semuanya bermula pada malam sabtu 01/09/2007 kul 7.30mlm , sedang aku masak utk makan malam sambil2 tu tgk shin chan,tetiba perut aku sakit lain macam dan diikuti dgn rasa sakit2 kat bahagian pinggang...pada aku ni bukan sakit nak membuang....terus aku call eric soh balik sbb rasanya cam nak bersalin ajer....terus aku stop masak...kemas2 apa yang patut dan tunggu eric balik....

dlm kul 9.30mlm aku baru nak gerak ke hospital ampang dan terus ke emercency deparment...aku disorong terus masuk dlm labour room...rupa2nya dah bukak 3cm....kat situ , sakitnya datang setiap 10-5 minit...ya Allah...sakitnya hanya tuhan ajer yang tau...rasa cam nak cabut ajer pinggang ni letak tepi...sakit la ko kat situ.....doktor datang 2-3x try nak pecahkan air ketuban tapi cam tak lut ajer benda alah tu....so...dia soh aku bertahan ajer sampai masa.....

sepanjang proces bersalin tu mulut aku ni tak abis2 buat bising sbb sakit yang amat...nasib baik nurse tu bebaik belaka....soh byk bersabar.....hehehe..kelakar la kalau diingatkan semula...malu pun ada....org lain beranak senyap ajer..yang aku ni mulut bising cam keling...ayoyo...ama...apa....kekeke.....

dalam kul 2.50pg 2/9/2007 tu sakitnya makin menyusuk2 pinggang dan kat bahagian tut....rasa cam nak terberak pun ada....doc soh aku teran sbb dah nampak kepala baby....aku teran , tapi tak moh jugak....aku berenti kejap (doc marah aku ) pas tu aku tarik nafas dlm2 dan terus teran kali ke-2....maka lahirlah anak ku....its a bby boy...berat 2.4kg ajer....terus tak ada rasa apa2 sakit...betapa besarnya kuasa Allah...syukur Alhamdulillah semuanya selamat dan cukup segala sifatnya...inilah anak ku dunia akhirat........ADAM BIN RAZALEE

adam berusia 2 ari....kena tahan kat NICU sbb kuning


masa ni umur setahun lebih

ini la budaknya....dah 2 tahun ...HAPPY BIRTHDAY SAYANG....MUAAAAHHHH!!


No comments :