Tuesday, February 2, 2010

keta baru...huhuhu....

keta ni bukan aku punya ye...tapi mungkin akan jadi pembakar semangat tuk aku jugak...mana la tau kan , hujung tahun ni ka...awal tahun depan ka......kalau ada rezeki lebih nak jugak merasa drive keta baru ....mudah2an tercapai jugak hasrat ati aku ni...Model idaman dah ada dlm kepala ni tapi nanti dulu , lepaskan satu persatu dulu .

perodua ampang point

ok la...ari sabtu lepas , petang time , aku , adam dan ana bergegas la gi ke perodua ampang point ...sbb utama nak ambik keta baru ana yang dah ready...ceh...belum dapat lesen dah ada keta baru...cis!!! tapi sebelum ambik , ana dah pesan , jgn makan dan minum dlm keta , adam kena bukak kasut sebelum masuk dan utk eric , jangan merokok...peh!!!byk siol pantang larang...

kami bertiga naik teksi ajer , kalau naik keta aku , kang sapa pulak nak drive ???..ana tu dah sah2 tak ada lesen....dlam teksi , kelakar abis coz adam melalak sekuat ati ...takut sebab selama ni naik keta mak bapak dia ajer...tup..tup..naik keta org lain...siap tutup mata lagik...puas gak la aku pujuk ...adalah tiga suku perjalanan baru nak diam...hish ...buruk bebeno perangai....hehehe

sampai sana , dah tersedia keta ana kat pintu kedai...viva elite auto ...senang sikit kalau aku nak drive kalau ada emercency...kalau manual jgn harap aku nak bwk..mati kering la ko kat situ........mmm....tersenyum lebor ana sampai ketelinga...lama gak la kena dgr penerangan dari salesman tu...sign dokumenn la ...tunjuk enjin la....tayar la dll....dlm ati aku ni dah tak sabo2 nak rasmikan..hahha...maklum la owner tak ada lesen lagik....dok sebelah ajer diam-diam...

milik ana akhirnya...

owner keta tgk check assecories keta...

owner yang gemokz....

tgh tengok enjin kot dpt enjin lori ke....

tuan tanah ngan anaknya...

masa nak balik , adam melalak lagik...tak nak masuk keta...hish...tak tahan bau kedai kot...hidung aku pun hampir nak kena resdung dibuatnya... , maklum la kan..???.pas kena pujuk bagai , baru nak senyap....tu pun air mata dok berjurai2....hehehe ..lawak betul la....

best jugak bawak viva ni ...seat tinggi , langgor lubang pun tak rasa...ada la gak aku kenen ngan ana nak bawak ke opis....sure dia kasik punya , kalau tak , sewa rumah aku charge....

nak sampai ke taman aku ni , baru aku kasik owner tu drive...tak pernah umur aku pakai seatbelt , bila ana drive , wajib kena pakai...tak nak la mati katak....ish...tangan aku ni dah stanby ajer nak tarik handbreak kot2 kalau ada emercency....

malam tu , ana asyik sengeh ajer...aku ajak gi pasar malam jln TAR pun dia sanggup....adam pun dah takut lagik....last2 aku drive keliling kl ....tapi tadah telinga ajer la dengor bebelan dia ...laju sikit tak boleh...langgor lubang tak boleh...nak ajer aku drop dia kat highway Akleh tu...ish...ish...

adakah macam tu rupa org dapat keta baru???? maklum la dulu aku beli kenari baru , eric yang drive...aku beli kelisa pun secondhand ajer....tak merasa lansung nak drive keta baru.....huhuhu

No comments :