Wednesday, February 17, 2010

mandi-manda kat PD!!!

planning aku nak gi picnic Port Dickson ari tu menjadik akhirnya...susah gak aku nak menyakinkan si eric tu....dia ni mmg tak suka betul kalau pi tmpt2 cam tu....tapi hari isnin lepas , akhirnya jejak jugak kaki adam kat pantai....

bertolak dari ampang kul 10.30pg...sampai PD kul 12.30tgh...time tu mmg betul ramai org dan cuaca pulak mmg panas terik yang amat...kitaorg mandi belakang hotel TM saja....tak sempat nak round2 sbb terlalu ramai org....maklum la hari cuti umumkan....nasib baik dapat parking pun tmpt teduh ajer....

pas carik port baik ....aku salinkan baju adam cepat2...budak kecik ni siap bawak lori tanah , nak angkut pasir...bukan main suka lagik dia....adam dan eric ajer yang mandi...aku just jaga barang2 berharga dan nasib baik aku tak mandi , kalau tak , mana aku nak tukar baju segala....sbb toilet semua penuh dan paling tak best sekali ialah air tak ada....wei...mmg azab la....

adam tak la masuk dlm air pun...setakat duk tepi ajer sbb dia takut ngan ombak...kalau dok ke tengah sikit , mesti nak ada org belakang dia sbb boleh cover ombak sampai....adalah lebih kurang 1 1/2 jam dia ngan eric berendam dlm air masin....bagus jugak dia berendam lelama sbb celah kelengkang dia dah melecet sbb asyik cirit-birit ajer....

agak2 dlm kul 2.30ptg , dia dah ajak balik...so cepat2 bawak ke toilet dan bilas ngan air bersih....kemas cepat2 dan terus balik ke kl....nasib baik jem sikit ajer...singgah jap kat RnR seremban tuk makan nasi....dan teruskan perjalanan...sampai rumah kul 5.30ptg....fuh...penat gila la....

rasa penat sangat tapi puashati sbb hajat tercapai...tapi paling tak best masing2 jadik gelap sbb sunburn........planning nak pi lagik time bukan cuti umum....

layan gambo k....

baru sampai dah cedok tanah...

siap bawak lori tanah...







No comments :