Thursday, March 25, 2010

gara-gara lens..

ari ni aku gi opis ngan wajah baru....terpaksa pakai spec sbb malam tadi mata aku merah yang amat....takut aku tgkkan....so sebelum bertambah haru dan teruk , ambik langkah keselamatan berjaga-jaga..

berpunca pagi semlm la....pagi2 lagik mata belah kanan ni dah buat hal ...rasa cam ada selaput ajer...pas tu menghalang penglihatan aku...aku pun gosok2 la mata ni perlahan2...tetiba cam rasa sebelah mata kabur ajer...rupanya lens aku da berlipat celah kelopak mata , aku gi toilet  , keluarkan dan pakai semula...masuk tengahari , still rase cam tu gak...tapi sbb kemalasan yang melampau , aku gosok2 mata aku ni perlahan2 tapi byk kali...mmg la tak rasa apa2 pun , tapi bila tang petang , afne dah tegur...eh mata ko merah...aku cuma ckp ok....(ingatkan sikit ajer )...bila dah sampai rumah , mak ai....dah merah dah...takut pulak rasanya....terus bukak lens dan lalukan mata ni  ngan air ajer....mlm tadi dah kurang merah  tapi still nampak bengkak ....

so ari ni ambik keputusan pakai ajer spec even tak berapa nak selesa....sekarang ni , klu tgk computer lelama , mesti mata sebelah ni berair ...hish...buat masa 2-4 ahri ni tak boleh masuk lens....bagi dia bernafas dan masuk udara kejap....lens tu pun dah boleh buang...

tgk la muka aku ari ni...hahhaha...

No comments :