Monday, July 5, 2010

berdua-duaan sahaja...

cuti 2 ari  , aktiviti aku adalah dok kat rumah  ajer...masak  , kemas sikit2 dan layan budak adam....paling bosan bila adam pun sibuk nak join aku beronline...hish!!!...paling best bila bergadoh ngan adam...budak ni dari ari ke ari semakin meningkat usianya . dah bermacam karenah baru mula dia tunjukkan....bab paling tak tahan bila dia tiru aksi kartun kesukaan dia tu terutama sekali DIBO THE GIFT DRAGON , OSO , POCORO dan LITTLE ENSTEIN...siap duduk bila nak buat aksi....kekadang tgk tv senseorg , boleh pulak dia ketawa terkekeh2..kekadang berpusing2 dia joget  .....

oh ya petang ari sabtu , adam tido , aku kejutkan dia sbb nak gi tesco Ampang,....serta-merta dia senggeh ajer....hish... budak sekarang ni , kalau ke shopping complex suka ajer....saja2 bawak adam kesana sbb nak soh dia main playground kat situ.....seronok la dia...penat bermain , kami meround sekeling tesco tanpa tujuan...saja2 window shopping....pas balik dari tesco , kami melencong ke pasar malam pulak...beli buah Fiji yang manis , nasik lemak udang , tapai pulut ( sedap ooo...dah lama tak makan ) dan bajak adam...dlm kul 8.00 mlm baru  sampai rumah...

ari ahad , cuaca mmg best  , sejuk ajer...sedap tido...pas sembahyang subuh kul 6.00pg , terus sambung tido semula...kul 9.00pg terjaga , terus mandi dan kemas apa yang patut...adam pulak bangun kul 10.00pg...pas tu terus mandi dan bersiap2 nak keluar minum pagi....kali ni nak minum pagi kat LRT Pandan Indah
( tmpt kawan eric niaga ) ...ari cam mendung ajer...rasanya cam sempat aku nak makan2 ni...sebaik aku makan  5-6 suap ..tup tup angin ribut melanda...hui...takut gila la....abis berterbangan semua payung2 org niaga....takut punya pasal  , tinggalkan lontong yang sedap tu dan terus angkut adam masuk keta...biar eric yang uruskan semuanya....pas tu terus Axis Astrium  , adam main bowling lagik dan pow eric bajak 2 bijik lagik....

petang pulak , memandangkan adam pun tak nak tido ptg , aku angkut dia gi care4 Ampang pulak....saje jenjalan window shopping...manusia punya la ramai....adam pulak sibuk soh aku ambik troli sbb dia nak tolak...aku bawak dia ke setiap penjuru care4 sampaikan dia cakap 'adam penat ' nak balik.....hahahha...suka aku mendengarnya....kat sini , just beli jajan ajer....kul 6ptg baru sibuk2 nak balik rumah...malam tadi adam tido cepat..kul 8.30 dia dah tido...dpt la aku beronline FB dgn aman....hehehehe

ok la  , itu ajer....aktiviti sepanjang 2 ari bercuti ni.....



   beg shopping utk ari sabtu coz no plastic bag on saturday...hasil rembatan di tesco RM3.90 sahaja...

budak happy dapat jalan kat tesco dan pasar malam..pow aku belon bentuk love dan bajak sebijik

ribut sudah datang...semua pakat2 kemas .....

No comments :