Wednesday, September 1, 2010

CUTI MERDEKA

seawal 5.20pg aku dah bangun untuk sahur...dah start puasa semula pas 6 ari becuti sebab period...hahhaha...sedang berkemas kat dapur , tup-tup aku ternampak adam tercegat berdiri belakang aku...hish...berderau darah aku ....wah...seawal pagi cenggini dia dah bangun....tak ngantuk agaknya??? semlm dia tido awal ,  atas pangkuan aku dek takutkan bunyik mercun , sampai terlelap dia dibuatnya...kesian tgkkan....

pas mintak nak manja-manja , dia soh bukak kartun...aku layankan ajer...dah tgk kartun tak ada la dia nak sibuk-sibuk kat aku yang nak bersahur ni....dia layan kartun barnny...aku layan nasi....pas kemas dapor dan sembahyang subuh , aku layan tv jap...agak2 kul 6.30pg  tersedar , tgk2 adam dah terbongkang tido....aku pun sambung tido....kul 11pg tersedar dari tido , terus buat mee hoon goreng utk adam...pas siap semua , aku chow keluar rumah utk jumpa org....pas tu terus ke spectrum ampang..katanya GIANT dah ambik alih perniagaan...so nak gak la aku tgk barang2 baru yang masuk...aku pi berdua ngan adam...melilau2 kat situ dari kul 12.30tghari sampai la kul 2.40ptg....lamakan???sampai kan adam pun dah ajak aku balik....penat katanya...hahahaha...sampai rumah  , terus baring2 sekejap..oh ya...ada sesuatu yang aku beli utk aktiviti malam karang....next n3 la ek??

semalam aku masak simple ajer....ikan masak kicap dan sayur sawi goreng ajer....malas nak masak sebenarnya , tapi kena masak gak....nak keluar ke pasar ramadhan , lagik la malas.....so ..ini ajer la menunya....kul 8.00mlm , aku keluar lagik...kali ni ke kedai yang berdekatan ajer...teragak nak makan burger pulak....adam dah ngadu2 sakit kaki...penangan bershopping petang tadi....pas beli burger seketul , terus balik rumah....

layan adam dan kemas2 apa yang patut...kul 11mlm , kemas tmpt tido dan time tu adam mmg sakit kaki sesangat sampaikan suruh aku urut kaki dia pulak...aku urutkan kaki dia tu...cam org tua la....hehehehe...

 bila ada bunyik mercun ajer...menangis-nangis dan terus nak masuk dlm 'anak gajah huggies'

time suka...menyengih ajer..

esok dah 3 tahun ko adam..............

ok la...itu ajer kisah cuti merdeka aku semalam....seronok dan penat .....

No comments :