Tuesday, October 26, 2010

PERCUTIAN 3HARI 2MALAM

bestkan kalau dapat cuti cenggini?? entah bila la aku boleh pergi bercuti-cuti lagik?? tapi cuti yang aku pergi ni mmg berbaloi-baloi tau....semua kos ditanggung oleh company aku...makan , minum dan tempat tido jadiknya semuanya free...makan pulak ,  sehari sampai 4x ...dah tu ...ada 2 menu ....fuh...sungguh marveleous!!!!

hahahah...korang percaya ke???sebenarnya bukan percutian tau tapi aku terpaksa cuti sbb adam kena keracunan makanan....adoi....sungguh meletihkan tapi aku tetap layan dia penuh sabar....semua tu dugaan dari Allah.....

semuanya bermula dari hari ahad lepas...pepagi badan adam dah panas  dan muntah-muntah sampai 8x sehari..esoknya dan lusa dia cirit-birit  , demam panas , batuk dan selsema..kira satu package la......sepanjang 3 ari tu  ,dah 2 klinik aku jengah...baik swasta maupun kerajaan....tak baik jugak dan dia pulak makin lama makin lemah...akhirnya , hari yang ke-4 , aku tekad nak bawak dia ke unit kecemasan di hospital ampang , terus adam masuk air dan di tahan wad kanak-kanak....so , bermula la percutian 3 hari 2 malam aku di situ....pas x-ray dan ambik darah , adam di dapati mengalami jangkitan kuman di paru-paru.....semuanya disebabkan oleh batuk yang bertalu-talu tu.....

kesian tgkkan...terbaring dan lemah ajer...adalah hampir 3botol air masuk dlm badan....huhuhu....hari ke-5 dia dah semakin cergas dan boleh la main mainan yang disediakan tapi doc masih lagi nak pantau .hari ke -6  , adam semakin sihat dan kami dah boleh balik ke rumah....

oh ya  , sepanjang berkampung di sana , ramai kes kanak-kanak yang senasib ngan adam dan ada gak kes accident dan ramai jugak kes kanak-kanak asthma..yang ragam mak-mak budak pulak , ada yang berlagak , peramah dan tak kurang jugak yang penyegan cam aku ni....hehehehhe..

ok la ...apa-apa pun , adam dah semakin sihat dan korang tgk la pic ..

 malam sebelum adam ke hospital...melepek ajer...

 kepalanya aku jaramkan ngan air daun bunga raya  + beras +bawang merah utk kurangkan panas

 ari pertama sampai di wad kecemasan...tgh tunggu misi panggil...tgn dah kena cucuk...

 adam tgh masuk air dlm badan...kesian tgkkan...lemah ajer...

 dah pakai tag nama masa dlm wad...

 3 botol utk sampel najis adam...aku le tukang kaut taik dlm botolni...huhuhu

 ari pertama ...tido ajer....masa ni dah dok dlam wad kanak-kanak

 kat wad kecemasan....sejuk gila tmpt ni...

 nama adam dah terlekat kat board...

 malam pertama kat spital...masih lagik tak bermaya...

 ari2 kerjanya tido ajer....

 ari kedua...dah sihat...dah boleh memain dlm bilik permainan....

 malam kedua....sihat sepenuhnya....sini ajer la tmptnya...

 tuan tanah yang selekeh .....hehehehe

 ari ketiga...dah ada kawan baru....hehehehe..oh ya..budak ni dok depan katil adam...dia sakit kencing berdarah....doc suspek sakit batu karang atau buah pinggang...

2 comments :

A.I said...

alahai...syiannya adam! sib bek dah sembuh. isk, sib bek kau bawak gi spital kan? kadang mcm x jln gak kalau gi klinik ni. bukannya dia buat blood test ke, x-ray..kalau kt spital, dia cek semua.. :)

rossysweety said...

betul tu AI...dah abis cara dah aku nak rawat adam tu..last2 terus bawak ke hosp...lega tgk dia dah sihat...