Monday, December 13, 2010

JALAN-JALAN LAGIK..part 1

rasa cam dah lama aku tak update blog aku ni...entah la , kekadang tak ada mood nak update..kekadang malas melanda dlm diri aku ni....hish...cam nampak gaya ni cam seminggu sekali ajer la....huhuhuhu...

ok la , ni nak story pasal aktiviti aku baru-baru ni...cuti-cuti sabtu dan ahad camni la , kekadang dtg time rajin aku nak bawak adam jejalan...kalau angin malas dah datang , jangan diharap k....alamatnya dok rumah ajer la..layan kartun yang 24hours kat tv dan layan mata tido....

hari sabtu , pas makan tengahari , aku ngan rajinnya dah bawak adam naik bus utk kali keduanya...saje-saje meround kat ampang point tu....( sorry , tak ada pic pulak...) ambik bas depan taska adam ...kat situ ada tmpt perhentian sepusat utk bus rapidkal , so tak yah risau pasal bas penuh ke...kat sini di jamin ada seat....dari bukit indah ke ampang point , tambang just rm1.00 ajer....murahkan??? apa lagik , sepanjang perjalanan , riuh betul mulut adam ni....sampaikan ada jugak penumpang yang tersenyum tgk gelagat dan dgr cakap dia yang pelat cakap entah2 apa...aku rasa cuma aku ajer yang paham cakap dia....huhuhu...

sampai ampang point , kami tiada tujuan , dari satu tingkat ke satu tingkat kami naik...dlm satu jam pusing-pusing dlm tu , terus keluar dan tunggu bus rapidkl semula...15min tunggu bas dan terus balik ke taman bukit indah....seronok betul adam ptg tu...malamnya , asyik disebut2 ajer klu nampak bas kat jalanraya...

pas sembahayang maghrib , eric pulak ajak naik tut tut ( train ) ..jom jenjalan ke sure heboh ....wah...bertambah seronok la aku ..hehehehe..dah lama betul aku nak ke sana...baru ari sabtu baru tu dapat jejakkan kaki....sampai bukit jalil , punya la banyak khemah2 org meniaga...org pun ramai ...seronok berjalan time malam...tak la panas meluap....jalan-jalan cuci mata ajer...tak beli apa2 pun sbb kebanyakan gerai dah tutup ....cuma adam ajer gembira dapat belon spiderman....tak apa , ni langkah pertama ke situ , next time pas ti pi lagik....ok la , itu ajer utk ari sabtu..nanti sambung ari ahad pulak ye...

 ramai betul org...


 tengah tunggu train nak balik..

 susah betul nak snap pic dia tau...

No comments :