Wednesday, March 30, 2011

DEMAM LAGIK!!

ni n3 ari senin tempohari...dlm kul 4.20ptg , aku dpt panggilan dari Eric yang adam muntah-muntah masa dia nak ambik adam dari taskanya....katanya , dia berdiri ajer ,terus muntah....aku kat opis ni jadik tak senang duduk mengenangkan adam jadik macam tu....siapkan kerja cepat-cepat , dlm kul 4.45ptg aku dah mintak nak balik rumah...riso arr tgk adam camtu...rasanya sehabis pecut aku drive keta ari tu...punya nak sampai cepat ke rumah...

sampai kat pintu taska , aku tgk adam dah monyok ajer...masuk dlm kereta pun , nak baring ajer...may be pening kepala la tu....sampai rumah , dia baring sampai layan tv....pas tu dia mintak susu..aku buatkan sikit ajer..aku nak tgk camana....abis susu , terus dia muntah lagik atas tilam..aku soh dia mandi dan kencing....Ya Allah...kuningnya air kencing dia tu....ni mesti kurang air ni..

 baring dan tido ajer kerjanya...kesian tgkkan....

mlm tu  , aku paksa dia minum air masak banyak-banyak...suka atau tidak , aku paksa gak...last2 , dia dah boleh makan bubur dan buah anggur...tak ada muntah dah....lega ati ni...mlm tu gak , dan lagik , dia dah boleh main lori dan bajak dia...lega ati ku ni...

hari selasa  , aku el...tak sampai hati nak hantar ke taska dgn keadaan yang tak stabil lagik tu...kami berdua dok rmah dendiam...dan aku ni paksa dia minum air masak banyak-banyak , makan bubur dan rehat/tido secukupnya....

baru kejap call taska , badan dia dedor ( hangat lagik ) .. aku soh bebudak taska bg dia air masak banyak...kalau muntah atau panas lagik , harus la aku balik awal lagi...

No comments :