Sunday, March 6, 2011

PAMERAN PERTAHANAN @ DATARAN MERDEKA

Ari  minggu camni  ,aku kena bangun pagi...hampeh tul...katanya nak gi dataran merdeka nak tgk pameran pertahanan  , tapi kesudahnya pukul 10.15pg baru nak bertolak dari ampang....kami pegi naik tren ajer...stop by kat masjid jamek dan berjalan kaki ke dataran merdeka...sesampai ke sana , org berpusu-pusu nak balik ...aku rasa , aku sekeluarga yang baru nak pi...redah ajer la sbb eric yang beriya sgt nak tgk...ha...ambik ko...pertunjukan kawad dan perarakan semuanya dah tamat...yang ada cuma pameran kereta kebal ,helikopter tentera dan trak2 mereka...dan yang pasti mat-mat tiarap pun ramai gak...ye la...pameran dari unit diorgkan ...sure la mereka sahaja yang concure...

ramai betul org...berpusu-pusu nak snap pic ngan kereta kebal  , trak tentera dan helicopter....aku pulak , just ambik gitu-gitu ajer....ada gak booth dan gerai jualan , tapi tak sempat aku  nak menengoknya coz ramai sgt org....ambik 2-3 pic, terus ajak eric balik....adam pulak meragam ajer...nak tgk air pancut la...penat la....hish...geram ajer aku tgk dia....

pas dari tu terus singgah McD masjik jamek , makan tengahari dan terus beli tiket utk balik...tak koser la aku nak  merayau ...entah , cam tak berminat pulak nak shopping even melilau mata ke sana...may be ramai org ,suasana panas , adam yang kepenatan atau aku yang tengah tak selesa sbb tgh senggugut...

ok la  , mata dah ngantuk pulak pas mandi tadi...lagik pun kami dah bangun pagi tadi , harus la cover semula....tido awal , kang petang kang cari makan utk mkn malam pulak...bye.......

 time ni , baru ajer sampai...adam dah mintak balik.... 


 penuh ngan org...rasanya tak berbaloi pun pi sana...buat penat aku ajer...

cam kereta mainan ajer....tapi ni betul-betul la...

 helicopter tentera malaysia....huhuhu

No comments :