Wednesday, April 20, 2011

HARAP SEMUANYA SELAMAT

n3 mnggu lepas..

pagi rabu aku dpt panggilan kecemasan dari kampung , mak beritau , ayah tak nak makan dan minum , kalau masuk dlm mulut pun akan dimuntahkan semula...hampir 2-3 hari  macam tu  , jadiknya badan dia lembik dan tak bertenaga...even nak naik ke kerusi rodanya pun tak larat...untuk pengetahuan semua , ayahku ni kena angin ahmar hampir 10thun dah...separuh anggota tak berfungsi dah cuma kudrat mak la  yang tarik dan ampu badan dia selama ni...kesian jugak kat mak...

jadiknya , mak soh semua adik-beradik aku balik kot la itu la masa terakhir utk tgk ayah...seriau jugakkan??? kali ni aku balik kampung bersama ana ( adik bongsu )...kami decide utk half day ari rabu dan el ari khamis , mujur juga ana  senang dpt cuti ..ari rabu tu , pas settle apa yang patut , kami berangkat balik muar..

sampai muar dah kul 6.30ptg ...ayah aku dah pun kena admit selama 7 hari kat hospital besar Muar ...so , pas masuk jambatan muar terus ke hospital...time tu dah waktu melawat , terus ajer la....ayahku ditempatkan kat wad 3 , sedih rasanya tgk keadaan kat situ .......sempit  , panas dan tak best...berbeza betul ngan hosp ampang...ayah kena masuk air dlm bdn sbb dah lembik sgt....tapi masa aku dtg tu  , tgk dia lemah ajer....dlm hal tu , kami usahakan utk masuk kelas 1 agar mak dan ayah selesa even kena tahan lama sekalipun...

sepanjang 3 ari tu mak dan adik lelaki ku bergilir-gilir jaga ayah ( memandangkan itu wad lelaki  ) ..doc suspek , buah pinggang ayahku dah dijangkiti kuman dan dlm otak ada sedikit darah beku rentetan dari kena stroke tu...buah pinggang dah dijangkiti kuman so toksik dlm badan terlalu tinggi ...itu yang menyebabkan dia kena duduk lama sikit kat hospital utk dipantau ....


 tak ada kerja , merayau snap pic sana sini...


 
ayahku yang baru pagi rabu masuk spital muar



aku yang selekh...mana taknya...sampai kul 6.30ptg , terus ambik turn jaga ayah sekejap...balik rumah kul 10.30 mlm...penatnya...

semua adik-beradik balik...salah seorg anak sedara aku....ecah , geng adam


ari ahad , kami  ( adik beradik ) terpaksa balik ke kl dan JB semula....la ni aku cukup risaukan mak sbb dia pun bukannya kuat sgt nak jaga ayah senseorg...kesian kat mak...besar betul pengorbanan dia pada ayah yang banyak karenah tu....

aku harap  , ayahku cepat sembuh dan boleh keluar dari hospital dgn segera....dan dapat la mak balik rumah  tido dan mandi dgn selesa kat rumah....

1 comment :

Liessa said...

kak ros..huhu..sedih nye bila tgk org yg kita syg tak bermaya..sama la mcm mak org..Semoga ibu ayah kita seme dipanjang kan umur..Amin..

org pun baru nak update blog pasal mak, tapi post lg..huhu..