Monday, April 11, 2011

SUKA-SUKI BUAT MUFFIN

Dah 2 minggu berturut-turut aku terrajjin buat something di petang sabtu....maklum la anak dah beso , line internet pulak dah kena curik dek org yang nak cepat kaya...dek dari tak ada apa nak buat , better buat kuih yang boleh dimakan dari buat taik mata yang for sure tak boleh makan ...hehehehe

ok le.. sabtu baru ni , aku nak buat muffin pulak...jenjalan kat blog org , aku pun mengcopy past satu resepi dari blog org...oh ya , maaf ye , dah lupa pulak sapa tuan punya asal resepi ni....harap  , beliau benarkan aku meniru resepinya ini...tq

kali ni buat resepi muffin plain vanilla...tapi disebabkan aku buat ni main-main , ada pelbagai jenis muffin aku deco...dari satu adunan , ada aku taburkan coklat rice , sudukan sikit jem blueberry dan plain camtu ajer...sedap tu , mmg la sedap cuma termanis ajer...next time boleh buat lagik cuma kurangkan sikit sukatan gula tu...baru ngam...

ok layan pic...bahan2nya senang ajer dan tak perlu beli banyak2 ....malas pulak nak tulis resepinya...korang tgk pic ajer....heheheheh



pukul sampai kembang



muffin tabur coklat rice..

baru masuk dlm oven...

muffin blueberry

4 comments :

Afne said...

tq kak ros, merasa jugak muffin buatan kak ros :)

rossysweety said...

bila donut nak dtg menjelma ni???

zaza fiezah said...

TQ kak ros...zaza dpt 2 hokey...laen kali wt lg..zaza nk 4...hehe

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Rossy..rajen buat muffin!skrg nie ramai peniaga pengotor..tp bila tgk video tue mmg rsa nk muntah.syian pd org yg beli air soya tu....