Tuesday, June 28, 2011

PAGI-PAGI DAH BUAT HATI SENTAP!!

kejadian berlaku ari ni....

pagi ni seperti biasa aku hantar adam ke taska...pas hantar budak tu , aku terus la nak gi kerja ...tetiba sampai kat simpang , dah mmg la jalan aku ...kedebum!!!! pergh...ingat keta aku ni terbalik....rasa kuat sgt rempuhan tu....nasib baik sempat aku brek , kalau tertekan myk , mmg naya masuk jln sebelah.....sebijik kancil telah rempuh pintu kereta side belakang  coz dia baru nak keluar simpang tu....may be dia budget-budget , sempat kot?? apa pon , dia mmg bodos tahap cipan...

aku terus keluar kereta, aku tgk pintu kat bahagian passengger  , dah kemek dan berlekuk....hish...mmg berdebar dan berderau darah aku...even tgn aku pun menggigil sbb terkejut....adoi!!! nyonya tua lak tu....nasib baek pakcik driver rapidkl ada tolong aku apa perlu dibuat...

depan balai polis trafik kwsan ampang ( saje nak gertak dia ) , nyonya tu call dotter dia & soh settle luar ajer ...dia akan cover semua expenses ketuk dan painting...kami ke bengkel di bandar baru ampang belakang Giant , pepagi cenggini , nasib baek ada sebijik bengkel dah buka....pas terang gitu-gini , pomen check just rm350.00 ajer ..esok ptg , sebelum kul 6 pm dah siap....fuh....lega ati aku ni....baru nak terima good  news , tup-tup dah timpa bala........

pas settle semua tu , dotter nyonya tu dropkan aku kat giant berdekatan...menurutnya mak dia nak gi tai chi time pepagi ni dan kalau boleh tak nak bawak kes ni ke balai....than  , aku rasa , nyonya tu tak ada lesen la.....tu sbb dia tak kes ni berpanjangan...

aku terus ke Giant sbb nak pos peraduan menangi Myvi baru ( kot la bernasib baekkan??? ) dan bersarapan ....maka , sbbkan kejadian tu , aku emercency satu hari ni...masih terkejut dan tak ada mood bila teringatkan semua ni....tapi mujur juga , time tu adam dah pun pi taska dia....kalau tak , mahu trauma budak tu....




2 comments :

Afne said...

syukur tak jd pape kt ko. pasni cat kereta kaler merah supaya (in case la) nyonya tu terserempak ko lg blh nmpk dr jauh.

rossysweety said...

bongok!!...aku rasa cam pernah tgk keta tu sebelum ni...seingat aku , ni mmg jenis tak stop bila keluar kat simpang...