Wednesday, August 3, 2011

BERBUKA ALA KADAR...ELAKKAN PEMBAZIRAN

sudah masuk 3 ari kita berpuasa...mmm..nampaknya lagi 19hari aku nak dpt gaji lagi...( hahaha..bukannya nak kira bila nak raya...? )..tu yg aku tunggu tu...bila dah dapat gaji , baru la seronok nak balik kg beraya...

ok la  , untuk 3 hari kita sudah berpuasa ni  ,tak adalah hebat menu utk berbuka puasa...yang penting , kenyang dan berbaloi-baloi..tidak semestinya seseorang tu kemut kalau tak makan kat buffet di hotel-hotel tu tapi lebih baik aku berjimat ..makan sedap , lambat laun jadik taik gak...hahahhaha..ala...berbuka ala kadar ajer..yg pasti perut kenyang dan tidak membazir .

HARI PERTAMA :

pelbagai lauk....biasa la hari pertama...excited lebih

eric beli lauk-pauk dari gerai member kat pandan indah . sup tulang , ayam masak merah , sayur bayam tumis , daging masak kari , ayam kampung goreng rempah  dan puding kastard .mmg kenyang tak hengat punya la...ada lauk lebih , jadiknya sebelum tido harus la di panaskan utk dibawa ke sahur nanti .

HARI KEDUA :



popia basah yang sedap!!!

menu berbuka puasa adalah sup tulang ( dipanaskan sebelum gi keja ) , sayur kacang panjang digoreng dan ikan kembung goreng .sayur dan ikan aku beli kat mak member yg berniaga depan opis...oh ya , ada popia basah yang lazat , pun dari opis gak...sgt sedap ye...kul 3ptg pi beli , mmg sipi-sipi nak habis , nasib sempat order by phone....hhehhhe

HARI KETIGA :



kek pisang..


menu adalah ayam masak lemak ( sedap la wei....) -ini aku beli , dan aku hanya  masak sayur bayam tumisdan masak nasi  ajer...makanan lain adalah kuih tepung kusoi ( entah betul atau tidak aku eja  ni ) kek sarang semut dan paling mantop , kek pisang ( air tangan mek afne ) ..fuh...mmg kenyang gila la malam ni....

see....tiada pembaziran $$ disitu...berbuka ala kadar ajer , janji kenyang...ni  , tgh buat blog , sambil kunyah kacang gajus dan minum secawan air soya Yeos....

 kacang gajus dan kulit limau utk kudapan time layan FB

ok la , itu ajer laporan menu berbuka pose ....heheheheh

1 comment :

Afne said...

sejak bila aku jd mek ni wehhh. ko tau tak yg tinggal sepotong kek pisang tu haziq balun sorg2 uwaaaaaaaaaa