Sunday, August 21, 2011

FIRST TIME SERVICE KAT PROTON

dah service kereta utk memulakan perjalanan jauh ? mesti buat tau!!

pepagi sabtu baru ni , aku dah terpacak kat pusat service Proton..maklum la, sabtu depan dah nak balik kg , meter milleage dah pun 750 km/jam dan inilah kali pertama blm tu diservice selepas dgn rasminya aku dpat diakhir bulan June tempohari  . even tak cukup 1000km/jam , akubawak jugak ke pusat service . better aku buat persiapan yg sgt penting utk balik kg nanti . biar diorg check air atau tukar myk hitam dan myk yg lain . Appoitment kul 8.00pg tapi kul 7.40pagi aku sudah pun sampai . pun begitu , dah ada 2-3 org dok menunggu sudah .

sementara menunggu kereta di service , aku dok layan adam yg memacam nak tanya . adoi...penat tul la ngan budak ni..dlm 1/2 jam menuggu keta diservice , tetiba black-out , dan tak lama pastu semua org kelam kabut..rupanya fius utama terbakar...secepat kilat diorg padamkan api .

fuh , nasib baik pagi tu , sempat keta aku diservice , lega sikit hati nak bawak pi balik kg . kena la RM10+.00 utk tukar myk hitam dan lain-lain . pas tu  , aku terus bawak kereta utk dicuci pulak . kaler putih , harus la jaga kalernya  .

service kereta utk perjalanan jauh yg selamat ...;)

ingatkan aku org pertama , rupa-rupanya sudah ada yg lagik awal..

 buat la apa yg terbaik utk blm aku tu...aku bayo saja...

balik dari service  , terus mandikan baby pulak...huhuhu

No comments :