Sunday, August 21, 2011

KALAU YE , AKU TERIMA DGN REDHA

lama tul aku tak update blog aku ni..bukannya tak ada idea tapi sibuk ngan kerja dan hal-hal sendiri . even nak tgk internet kat rumah pun tak sempat , tapi kalau kat opis , masih ada lagik masa...hehehehe

sejak 2 bulan lepas , aku dan adam  masih lagik batuk-batuk.jadinya , minggu lepas kami berdua terjah ke klinik kesihatan di Ampang  utk dptkan rawatan . kat sini , macam2 ubat aku dpt , dari ubat batuk , antiobiotik hingga la ke ubat asma . risau gak kalau ada penyakit lain yg baru nak menyinggah...lagik risau , kot la kena TB ke ..( sbb seorg opismate dah pun terkena penyakit ni ) .

rawatan utk aku , doktor soh pi buat x-ray paru-paru di Hospital Ampang  dan kena bagi sample kahak setiap pagi utk 3 hari berturut-turut . dan  adam pulak , kena dptkan injection di lengan dan tunggu 3 hari utk dptkan keputusannya . adoi..penat tau berulang-alik dari rumah , klinik kesihatan  ,hospital ampang dan ke opis semula . kesudahnya , sepanjang 2 minggu ni , aku mmg masuk lambat .

pada aku , kerja tu tetap kerja , sampai bebila pun takkan habis tapi yg penting kesihatan kena la juga kita jaga . kalau sakit  ,camana pulak nak keja...betul tak? oh ya  ,keputusan sakit apa ( aku dan adam )akan diketahui dlm minggu ni ( sebelum raya ) apa-apa pun penyakitnya , aku terima dgn redha , at least pas ni ,aku kena berhati-hati dlm pemakanan dan aktiviti seharian .

ok la   , tak tau nak tulis apa lagik...layan pic ni ...sebenarnya mata dah ngantuk ni ...huhuhu

see...aku sampai kul 7.15pg , dah beratur panjang...kul berapa la agaknya  org depan tu dtg?

jam dah kul 7.30pg  ,baru boleh masuk klinik , tapi ttp kena tunggu gak...hish , bercinta betul la kalau ke klinik kerajaan ni..

peneman setia aku , dia pun kena batuk-batuk gak..kesian anak mama...

surat rujukan ke hospital ampang ...kena buat x-ray la pulak..

sementara menunggu giliran , sempat lagik aku ni...heheheh..

3 bekas utk sample kahak...kena letak kat kaunter lab dan balik..minggu depan kena refer doc semula..

x-ray yg telah dibuat..keputusan kena ambik pada 23/8/2011 ( ptg time ) di hosp ampang .

 semua ni ubat asthma utk aku dan adam...

No comments :