Sunday, September 11, 2011

ADAM BUAT 'KEJA' KAT OPIS

n3 semlm , dah bertahun-tahun aku tak ot utk hari sabtu , semalam dah pecah rekod . nak menyiapkan report bulanan lepas closing . pepagi aku dahh terpacak kat opis mengangkut sekali budak adam ni  bersama . maklum la taska tidak buka hari sabtu dan ahad  .

sementara aku bertungkus-lumus menyiapkan report , aku bagi adam satu file personal aku . gasak la ko nak conteng file tu . tapi tanpa aku sedari , adam telah terconteng file afne pulak....adoi..mati le aku kena marah sok...maaf ye afne , harap boleh print out semula .

petang time , budak ni dah bosan agaknya , abis dia selerakkan laci aku dan laci zaza ...pening kepala aku ......nak marah  , kang lagi torture otak aku ni ...lantak la ko...maaf ye zaza...harap ko kemas ajer la paku-paku dlm laci tu..klau rajin kemaskan le laci kros pulak ye...abis dah berselerak ...

kul 6.30ptg , adam dah sibuk tanya bila nak balik...mmm...penat agaknya tu...kesian anak mama ni...tak pa la adam , ari ni kita susah , esok lusa , Allah akan balas utk kebaikan pula ye...kita sabar ajer la nak menghadapi karenah org disekeliling kita ni . dulu , pernah gak menghadapi karenah org , end of the story , aku bahagia sehingga kini .

tepat kul 7.00 mlm , aku dah cabut . aku cuma risaukan anak aku ajer...mesti dia penat  . masuk ajer dlm kereta  ,adam terus tuju ke seat belakang . katanya dia nak tido ...melepasi ajer kawasan bangsar , dia dah terbongkang tido . kesian tul aku tgk dia....

bukti adam buat 'keja' kat opis...ni baru sikit , tiada pulak pic dia yg comot kerana dia cium kat stamp pad...

makan malam mee maggi ajer...ni gara-gara dah kepenatan...

kesian anak mama ni . ..tido la sepuas-puasnya hari ahad ni .

No comments :