Friday, September 16, 2011

BISKUT SARANG SEMUT

tak ada kerja , cari kerja...ni aktiviti bersempena cuti hari Malaysia hari ini . dah nak abis raya , aku baru sibuk nak try testt power buat biskut pulak .

Oh ya ,  very the first time and menjadi . resepi aku cedok kat sini . terima kasih pada empunya blog , saya mencuba resepi ni buat pertama kalinya . amat sedap dan menjadik . dan hari ni , aku just buat setengah adunan sahaja . tak larat nak buat banyak . lagi pun tak ada bekas nak isi biskut-biskut tu nanti .

yang pasti , boleh buat biskut ni utk hari raya tahun hadapan . jimat sikit .

k la , tgk pic-pic ajer la , malas nak bebel banyak .

aku guna separuh ajer..dah katanya 1/2 adunan ...

tepung jagung dan tepung gandum dicampurkan bersama..

gula halus dan butter...

time to mix

jadikan adunan cam ni...

 pas tu , parut guna pemarut cenggini ..

hasil parutan doh tadi...pastu sudukan dlm paper cup .  pas tu taburkan coklat rice

 ni parutan yg telah dirosakkan oleh adam...kena buat semula...huhuhuhu

see...sudah siap...standy nak masuk dlm oven

1/2 adunan tu , boleh dpt dlm 50biji...tahun depan tak yah beli kuih raya...buat sendiri ajer...dijamin kebersihannya dan modalnya adalah amat ciput sekali .berbaloi-baloi .

sudah siap...

No comments :