Monday, September 5, 2011

RAYA KE-3 DI HARI RAYA

hari ni full of aktiviti...esok aku dah nak balik kl , so kena la beraya ke rumah sedara ye..hari ni sarapan mee hoon goreng . saja tak nak makan heavy sbb ada rumah terbuka di rumah saudara di Bakri Muar. kami berkonvoi 5 kereta bersama-sama dgn sepupu dari JB dan mak sedara  .

ni rumah terbuka utk sedara mara sahaja . kenyang makan nasi beriyani , ayam masak merah dan kambing masak kurma . fuh,,,mmg sedap le...siap makan , sessi bergambar beramai-ramai sebagai kenangan . mmg kecoh betul la..

pas makan , kami bergerak ke bukit Gambir pulak , kali ni nak kerumah sedara aka adik mak yg bongsu . naik ajer jambatan Muo  , jam gila-gila...jam dah kul 5.00ptg..adam dan ecah pulak dah bergaduh ajer dari tadi , kesudahnya aku terus patah balik ke bandar Muar semula..tak sanggup aku nak redah jam yg gila-gila ni...

jadiknya mak aku cadangkan kami ke rumah atok ngaji yang pernah ajar aku mengaji Al-Quran masa bebudak dulu. Hampir 10 tahun aku tak jengah dia ..derhaka sungguh anak murid ni....huhuhu..dgr cerita , dia pun dah sakit sekarang ni , so better aku menziarah dia selagi umur dia panjang lagi .

kul 6.15ptg , baru nak bergerak balik ke rumah . 

susah betul nak snap pic adam..


pas makan nasi , pekena kuih raya pulak dlm rumah...

lin , ecah ,aku dan ana



pic bersama mak sedara aku...heheheh..mmg lama gila ...rupa-rupanya diorg ni mmg hantu bergambo..

tok cik yg banyak berbakti kepada kami 6 beradik .

No comments :