Saturday, March 31, 2012

I LOVE SHOPPING - PART 1

mm..ni la aku...jgn diajak pi shopping , klu dah shopping tu , mmg tak ingat dunia dah...rasanya kalau bagi 3k pun , aku boleh habiskan dlm sehari...hahhaha...dasyhat tak??

ni kisah hari jumaat lepas , keluar outing ke midv bertiga dgn afne dan jijah . saje nak lepaskann gian makan kenny rogers yg rasanya dah hampir setahun tak sentuh .uih...cam tak percaya ajer kan?? pas tu , apa lagi klu tak shopping , maklum la dah gajikan???


memula , aku ke hinode shop..kat sini semua barang RM5.00 . cadangnya nak beli balang kaca utk masukkan ikan puyu aku tu , tapi balang tak ada , tup-tup terbeli pulak pasu bunga dan bekas brooch yg comel ni . jadik la, boleh aku transferkan pokok beli kat ikea hari tu . bekas brooch tu dah 3x aku beli dan kali ni nak bagi mak kat kampung . 

saya adalah ahli kat kedai ni ye...

pasu dan bekas brooch...suka bekas brooch ni , nampak mahal

dah siap transfer ke pasu yg lebih comel...baru la care!!

kemudian , kami ronda-ronda ke JJ pulak..saje temankan afne nak renew card sambil tu boleh la aku window shopping skit  , tapi TERboleh pulak shopping banyak!!! aku cakap TER...ok ! tak sengaja....hehhehe

hari tu , mmg aku nak cari baju tido basahan utk adam , maklum la dia pun dah semakin panjang aku tgk , belikan 2 helai tshirt kaler putih  . aku plan , basuhan pertama , boleh guna utk ke kelas senaman , tapi basuhan kedua , harus la jadik  baju tido pulak . maklum la dah kembang sana sini , malu pulak nak soh anak pakai kat sekolah .

sehelai RM4.90...rembat 2 helai ajer

pas tu , jalan-jalan lagi , aku dah terminat dgn 2 pasang kasut ni  . belek-belekk rega mmg ok sgt la tu , tak mahal dan tak murah sgt pun...jenama pun ok...pakai pun sedap ..yg ni  , mmg wajib aku beli coz kasut aku yg satu tu , mmg dah nazak sgt dah gayanya . kat luaran mmg ok tapi bila aku bukak kasut ,  eeeee....teruk gila....tapi kasut ni mmg best pakai sbb ada span kat tapak kaki kita . tu yg sayang nak beli baru .

 kasut crocodile pilihan hati...rm65.00 ajer...lembut aje kat tapaknya..

kasut ke-2 , alein delon...sbb ringan punya pasal , aku ambik jugak ..RM 65.00 ajer

 see...mmg dah tahap nazak dah ni...layak bebenor lambung kat tong sampah aje...tapi aku ni , selagi elok,selagi tu la aku dok pakai...ala...kat kaki pun,..sapa mau tgk?? kecuali la klu kena bukak kasut , harus aku letak jauh-jauh...hehehehehe 

lepas shopping , kami terus gi makan kat kenny rogers . peh!!! mmg marvelous tul la...maklum la  , lama bebenor aku tak pi sini , nak makan sini tak boleh kelam-kabut , nanti tak menghayati makanan yg sedap dan mahal ni depan mata...harus kena pilih hari yg nyaman dan tak kacau bilau  dgn masa yg singkat .

bergambar dulu sebelum makan..

excited lebih..heheheh

ice lemon tea...RM5.50 segelas

muffin yg sedap...free k..

roasted lamb..menu lunch jijah

ni saya punya...roasted chicken black pepper with coleslaw , mash potato dan cheese macaroni...RM16.50

 licin ...

pas kenyang makan , terus cari teksi nak balik opis...terlewat sikit sampai coz jalan jammed tak hengat sampai terlelap sekejap dlm teksi :) . sambung buat keja sampai siap coz nak awal hari tu .

ptg time , shopping lagi..kali ni kat pasar malam pulak...sampai sini , biasa arr , mesti habis RM20 utk beli jajan dan makan malam . tapi  , hari tu  , aku dah terpikat ngan satu tudung...eee...dah terembat sehelai... :) jgn mare....

tudung printed tak ada awning,..rega RM23 lepas sessi tawar menawar...

No comments :