Tuesday, March 13, 2012

PROJEK MEMBUNUH SEMUT

sebelum balik kg ari tu , aku tgk semut banyak tul dlm rumah aku ni...specially kat tepi pintu bilik air .maklum la   , tmpt sejuk , sedap le dia nak buat sarang kat situ . dekat pun dia nak minum air free .

so , sbbkan aku tak suka  , awal-awal aku dah beli serbuk racun utk bunuh semut .malam tu ,  aku ngan adam memulakan operasi membunuh semut...kasi maut semuanya . mudah aje nak praktikkan...just tuang racun  kat tmpt laluan atau sarangnya dan tak lama kemudian , diorg akan keluar dari sarangnya berkerumun kat racun tu ...tak lama pastu , semut-semut tu akan bawa masuk dlm sarangnya . mmg akan mati kesemuanya sbb bila sekor dah mati , kawan dia makan bangkai tu , ngan kawan dia juga akan mati jugak akhirnya . semut-semut ni tak mati bergelimpangan tapi mereka akan mati dlm sarangnya . tu yg best..dari telur hingga ke Queen diorg pun kojol sama...kekekekek

kat opis pun aku dah buat , mmg berkesan , klu idak , mmg banyak tul semut merayau-rayau atas meja...busuk lak tu kalau kita picit dia .huhuhu..

balik dari kampung  , mmg tak ada semut-semut tu...hhahah..puashati aku...

 racun ni berupa serbuk...kalau korang nak rasa , boleh gak ..style makan , ala-ala makan sagun....dongak dan curah dlm mulut .pas tu tanggung sendiri la ek?? hahahhah

 taburkan kat tmpt yg korang dah aim mmg tmpt favorite laluan semut..mesti semut-semut tu dtg dan berebut nak makan...tgk tu , besar tul sepit dia

 see..berkerjasama membantu sama lain...ingat makanan ek??

jemput makan...jgn segan-segan..

ni la rupanya...aku beli kat kedai DIY ( do it yourself ) cuma RM0.50 ajer klu kat kedai RM2.00 dah lain rega  , RM1.00 sepeket

 racun utk lipas pun ada....nak cuba jugak ..dlm kitchen kabinet ...

tgh mencari-cari racun utk cicak pulak..kalau tau , korang inform la ek??

No comments :