Wednesday, June 6, 2012

LUNCH @ DAPUR PENYET

first time ever , aku gi makan dan merasa ke restoran ala-ala ayam penyet ni ...tgk org semua cerita pasal ayam penyet ni , so aku pun nak merasa jugak .. idak la nanti kalu org bercerita pasal ayam penyet ni ,aku dok termanggu sengseorg diri ...mmm...kita ni kena ada sikap ' try n error ' ye...tak salah kita mencuba..kalau sedap boleh disyorkan pada kengkawan  . kalau tak sedap , first n last la makan kat situ .

masa ni  aku pi bersama dgn ana aka ucu , disebabkan  malas nak masak , makan kat sini jadik arr...cepat dan pantas ...hehehehe.tmpt pun tak jauh dari rumah  , restoran ni berhadapan supermarket Giant di Bandar Baru Ampang  dan bersebelahan dgn Secret Recipe .

Maklum la  , baru pertama kali masuk sini , nak pilih makanan pun tak reti..punya la banyak dan nama pun pelik-pelik aje bagi aku...nak menyebutnya pun susah .jadinya  , ana jadi tukang pilih menu bagi pihak aku.ana dah siap beritau awal , ayam penyet ni makanan dia semuanya pedas-pedas , termasuk la tempe dan tahu gorengnya..

tukang pilih makan...belanja tu tak arr kan???!!

warga ampang jati dan anaknya...

air bandung cincau pilihan hati...harga RM3.50 klu tak silap


lunch set ana...hidangan berupa ayam goreng , tempe , tauhu goreng  , kankung rebus dan sambal belacan yg meletup pedas .set ni RM7.90
lunch set utk aku...ayam bakar , tempe dan tauhu goreng yg pedas , kangkung rebus dan sambal belacan yg pedas .yg ni RM8.90
 
makan bersama nasi putih dan sup kosong...nasi kosong RM1.50 sahaja

6 comments :

Afne said...

adehhh.. terliur plak aku tgk sambal dia. dh lama x mkn ayam penyet ni huhu

tie gadies said...

macam sedapp pulak kan

rossysweety said...

ala ko ni...ari jumaat ni kita pegi la ...

::Deela:: said...

sedap kan ayam penyet...pedas meletopss...ayam bakar sedap ke?...xpenah rase...slalu amik yg biase je sbb suka kat serbuk halus2 tu...ranggup...

rossysweety said...

tie: mmg sedap dan pedas berasap

rossysweety said...

deela: ni first time makan ayam penyet...sedap dan pedas...nasib baik aku terkincit...ayam bakar mmg sedap dari ayam goreng tu..boleh dtg lagi kedai tu...