Friday, July 20, 2012

RISAU

wei...aku nak story sikit pasal kerisauan melanda kat aku sekarang ni....sangat merisaukan tul aku nak balik bercuti utk raya akan dtg ni ...mana taknya , 3-4 hari yg lepas , aku terperasan , pintu rumah aku dah tercalar macam nak kena umpil samaada dgn screwdriver atau pun pisau ...even dah bergril dan bermangga solex yg besar 2 ketul , hati aku ttp runsing tatkala nak tinggalkan rumah samada nak pi keja atau pi jenjalan...tak lama lagi , dah nak raya , harus la seminggu lebih aku tak ada  , lagi la risau kalau-kalau si pencuri tu amik tv baru aku tu...aii.....takkan nak berangkut tv aku tu pulakkan balik kg lak??? mmmm...

sekarang ni , dlm otak aku cuma nak pasang satu lagi tombol pintu , hari-hari dok servey dlm google pasal tombol jenis deadbolt ni , tapi elok ke?? rasanya cam safety jugak la kot?? ....aku belum survey kat kedai lagi tu , bab duit tu , aku budget dlm RM50.00 - RM100.00 aje la...tapi yg merisaukan  , cantik ke pulak org tu buat kat pintu rumah aku nanti??? sayang tau , klu dah tebuk-tebuk pintu ni , tetiba dia buat tak kemas atau ada pecah-pecah ke....haih , risau , risau...

kunci deadbolt
see...kesan calar dari perbuatan cuba nak umpil ...samaada guna pisau atau screwdriver..

kat bahagian dlm , aku akan selak camni ...ni kalu aku ada dlm rumah ...klu tak ada rumah , camana lak??

No comments :