Wednesday, December 19, 2012

MUKA CUAK GUNTING RAMBUT

ni pic anak teruna saya yg akhirnya terpaksa juga gunting rambut di kedai ...actually , ni kali kedua aku pujuk dia masuk dlm kedai ni dan 2x jugak dia gunting rambut  kat kedai . percubaan pertama pada suatu petang , mmg aku berangin satu badan...sebelum kesini , aku dah pujuk habis-habisan kat dia , dan dia mmg nak pegi even aku tau dia berat hati sebenarnya...

sampai kat pintu kedai , boleh lak dia melalak-lalak ....puas aku paksa dan marah dia , heh...mmg berkeras dia tak nak masuk...dan-dan tu dia nak pi care4 ampang...hah...tak koser la aku nak layan dia...terus aku drive balik rumah .

kat rumah , aku masih provoke dia supaya potong rambut kat kedai...' mama tak pandai gunting....nanti sopak sana sini , abah marah mama la ' ...itu la ayat yg aku ulang selalu kat dia....hahha...lelama dia nak jugak akhirnya .

hari sabtu minggu lepas . lepas sarapan pagi , aku ke Bukit Indah Ampang..memula pegi kedai RM2.00 belikan buku ABC...pastu terus masuk kedai gunting...wei....memula tu , siap peluk aku...pastu , siap berpegangan tangan 2 beranak ni...bila dah kena selubung badan tu , dia nak baca buku yg dia beli tadi....amboi!!! cam org besar aje lagak ko adam oii...bab muka dia mmg tak boleh blah....mmg cuak giler  bila dia dgr bunyik mesin tu...hehehhehe..takut bebenor dia dgn mesin rambut tu...hehehhehe...apa-apa yg dia nak , mmg aku layankan aje la ...

lebih kurang 15 minit , sudah pun siap macha tu trim rambut  kasi pendek dan buat sloap kat belakang ...fuh...mmg nampak tul muka cuak tadi tu dah bertukar  muka lega...hhahhahah...mmg lawak la adam ni...penakut sangat!!!

dah siap bayar RM6.00 , kami terus care4 ampang , saja nak tebus permintaan dia hari tu...dlm kereta , aku tanya dia macam-macam..sakit tak uncle tu guna mesin?? dia kata tak sakit pun...ha!!! lega hati aku coz  , lepas ni dia janji nak gunting kat kedai  lagi . selesai masalah aku !!


muka cuak duduk atas kerusi tu...mmg keras kajut aje kepala dia...asyik pandang aku aje...hehehehe

part ni ,mmg dia takut sgt!! hehehehe

siap baca buku nak hilangkan rasa takut...hehehehe

dah lelama tu , sibuk main rambut yg jatuh-jatuh tu , nasib baik macha tu tak marah...hehhehe

k la . itu aje...masalah aku nak ajar dia supaya gunting rambut kat kedai , dah pun  selesai . la ni ada 3 benda yg aku kena tekankan kat dia supaya dia buat tanpa rasa takut .

1. aku nak suruh dia belajar sembahyang
2 . nak suruh dia bersunat
3. nak suruh dia berani amik gambar terutamanya gambar passport

itu aje...harap-harap , dia nak buat semua ni .huhuhu

2 comments :

Afne said...

haziq klu bawak gi kedai gunting rambut takde masalah. masalahnya dia tak nak ddk kt kerusi tu. nk aku pegang jugak. last2 blk rmh dgn aku2 sekali mandi adehhh...

Anonymous said...

baguslah kalu dh ok mcm ni hehe