Tuesday, March 19, 2013

PUDING CUSTARD FRUIT COCKTAIL

ni aktiviti aku kat rumah time hari ahad yg lepas..dek kerana merasa bosan yang amat sgt , maka kerja-kerja menyelongkar dlm petiais telah dijalankan  . rasa cam nak masak-masak dah mula dlm fikiran aku ni  bila tgk ada setin buah-buahan cocktail  , setin susu cair dan setengah tepung custard  .

angin rajin telah dtg ngan tetiba , terus google dan plan  , cam nak buat puding custard cocktail  . oh ya resepinya mmg aku copy kat sini . cuma aku derhaka sikit ubah  , tak masukkan jagung creame dlm tu .apa -apa pun terima kasih ye tuan punya blog .

lepas siap masak lunch yg simple , terus memulakan operasi buat puding . disebalik proses buat puding ni ,memacam la karenah adam...suruh aku tgk iklan kat tv la...nak susu la...nak aiskrim la...haih!!! geram tul aku ngan budak tu  , dah la dok kat dapor panas membahang lagi , dia plak time-time camni la , nakkan perhatian . ( ehhh!! melalut la ceritanya ...)

dlm sejam lebih  , baru puashati dan dah siap...segala mak nenek yg bersepah tu , semuanya aku dah siap kemaskan , cuma puding sahaja kena di sejukkan dlm petiais .dah sejuk , baru sedap nak makan .next time cam nak buat lagi sbb byk kekurangan pada puding aku ni .

k la , itu sahaja utk hari ini . klu nak salin resepi pi la kat blog yg aku dah linkkan tu .selamat mencuba... 





No comments :