Thursday, July 18, 2013

MAGIC MEALS DARI MAGGI

korang dah cuba dah  , cara masak terbaru dari Maggi?? hah...ini la dia , resepi terkini , tercepat dan pantas lagi sedap . amat sesuai utk kaum ibu yg dah terlewat masa nak sediakan lauk berbuka puasa  ..

pic ni  , dah lama sebenarnya...masa tu aku ke Giant di Bandar Baru Ampang , tgh dok belek-belek brg mentah , tup-tup ternampak org buat demo pasal produk Maggi ni . aku pun cuba la...dibaginya sebekas kecil nasi putih dan lauk sikit ..bila aku makan , mak ai..sedapnya ...adam pun ckp camtu...boleh abis dia makan..siap suruh aku masak camtu gak .huhuhuh..

tanpa pikir panjang , aku pun beli la jugak..bab harga?? eh ..tak mahal ler..just RM3.99 sahaja sepeket..cuma beli ayam mentah sahaja . time tu  , aku beli isi ayam 2 ketul  .aku tgk cara masak pun senang , sekali masak nasi , sekaligus 1 lauk dah siap ..heheheh

oh ya , lupa nak inform , magic meals dari Maggi ni ada 3 perisa ..Ayam Kicap Berempah , Kari Ayam Berempah dan Ayam Masak Merah . disebabkan adam suka mkn yg berperisa kicap ni , maka aku pun try le tp sebelum beli buat syarat ngan adam ..yg dia mesti makan lepas aku dah masak nanti .

k la...jom kita masuk dapor....


di belakang pek , ada cara masak..ikut sahaja

dlm setiap pek , ada sepeket serbuk utk bancuhan & plastik bag utk memasak

tu dia ...plastik bag dah dibuka dari lipatan...siap ada tali pengikat juga yg berwarna merah

dlm plastik tu , aku masukkan ayam mentah , kentang dan bawang..pastu masukkan perencanh Magic Meals dari Maggi  dan tuangkan air...goncang supaya sebati semuanya...tadaaaaa...dah siap..

masa tengah jerang nasi dlm rice cooker , terus masukkan plastik tadi

nasi dah mendidih

bila dah nasi dah kering tu , terus tutup dgn penutup dan biarkan selama 15-20 minit..kasi warm aje

ok ...sudah siap....nasi masak dan 1 lauk pun dah siap juga...sgt mudahkan????

2 comments :

Afne said...

kak ros, ni yg iklan kt tv tu kan?

Unknown said...

yup...mcm dlm iklan tu...sgt sesuai utk org yg terlewat nak masak .