Friday, August 2, 2013

PERKARA PALING PENTING SEBELUM BALIK KAMPUNG

jumpa lagi ... k..nak cerita pasal kereta plak sebelum balik kg beraya . sebelum balik , kena la make sure roadtax tu valid ke idak ?? cam aku ni , bulan ni jugak la roadtax aku expired , adoiii...boleh pengsan tau dibuatnay .. maka kena spend RM644.00 utk buat surat beranak baru utk cik putih ni . tak sangkakan , dalam diam-diam , dah 2 tahun dia bersama aku  . banyak berjasa pada aku dan adam .

roadtax baru sudah siap .
lepas dari tu , kena check pulak  kereta tu , dah lama ke tak buat service?? kena buat jugak tau klu nak buat perjalanan jauh ni  . klu rosak tengah jalan , sapa nak jawap???!! hah , time tu baru mengelabah . 
sabtu lepas , cik putih dah pun siap aku service di workshop yg selalu aku pergi tu iaitu di Wangsa Maju . sesat barat jugak la nak kesini .huhuhu..( biasa la aku ni...cepat nau jadi pelupa ...) kali ni bukan setakat service sahaja  , aku  siap tukar bateri jugak tau . maklum la dah 2 tahun , anytime bateri tu boleh kong . kang lagi susah aku nak buat jumpering dgn kereta org lain...sebaiknya aku terus aje tukar sbb aku tak nak take risk pasal benda-benda camni . 

oh ya , sementara kereta aku kena service , aku jumpa geng lama masa kat opis di Menara Mutiara Bangsar dulu . jumpa Yuzira utk bagi duit raya yg di kirim utk tukar ke note baru ...haih...lama tul tak jumpa mek tu...even anak dah dua , body tu ttp cam anak dara .

ok la..setakat ini sahaja .bye..

time ni tgh buat allingmet dan balancing..baru best nak drive nanti

cik putih tgh dijulang utk keluarkan minyak hitam .

ini adalah spark plug...pun aku tukar jugak..nasib baik murah aje ..cuma RM48.00 utk 4 btg .

kereta sudah siap....touch n go dah pun di reload...apa yg penting sekarang adalah tuan tanah kena perlukan byk rehat sebelum memulakan perjalanan balik kampung nanti .

2 comments :

Afne said...

seronoknya nk blk kg kan... slmt hari raya & drive safely :)

Wak Lat said...

Salam. Hee sungguh meriah hendak balik kekampung dengan kereta cikputih WVP4195 itu.