Wednesday, October 8, 2014

RUMAH MAK MASUK PENCURI

pic sebulan yang lepas...kesian kat mak di kampung sbb sebaiknya dia ke rumah , tgk-tgk rmh macam tongkang pecah...abis sudah diselongkar pencuri ...time tu mak ke JB selama seminggu...time jugak la si pencuri ni buat keje overtime...

adoi...nak ngemas tu la yg payahnya...kesian kat mak...si pencuri tu dah pecahkan dinding di bilik store sebelah bilik air...habis sudah dinding kayu dikopeknya...haih...gini la gaya org yg malas nak bekerja dan berusaha , hanya yg dia tau nak rembat barang orang lain je...seronok agaknya amik hak org lain??

pada hari tu...cuma sebuah tv flat jenama sony 32' aje yg hilang...nasib baik komputer tak di ambilnya...klu idak tak ada la hiburan utk mak . la ni , kena la tgk tv berkanta cembung tu...sob..sob..

apa-apa pun , yg penting time pencuri tu masuk rumah , mak tiada dirumah...uiii...klu nyawa melayang mana nak cari ganti??!! sayang kat mak saya ..

     mak saya masa kat jb...kat kg rumah dah  kena pecahhh

     tmpt yg kena kopek tu...tong gas tu pon nak di bawa lari jugak... 
     tah apa-apa ???!!!

bilik  mak...abis!!!!

kat kawasan dapur...nasib baek komputer mak tak di ambilnya

kat rumah atas...

     tmpt tv yg hilang tu


penat oiiii nak mengemas semula...

2 comments :

Afne said...

kesiannya makcik...

tak lama mana pn hasil dia dpt mencuri tu kejap je hbs. sbb org yg mencuri ni biasanya duit ntah dilabur utk bnda tak berfaedah.

rosnita zulkifli said...

tu la ..kesian kat mak..penat dia mengemas sengseorg..rasanya budak dadah ni..mmg mak selalu dgr org berjln-jln belakang rumah time mlm . bila dia dpt peluang rmh tak ada org , dia memulakan aktiviti la...