Sunday, August 21, 2011

CUTI NUZUL QURAN 2011

tahun ni utk cuti bersempena Nuzul Al-Quran  , aku bertekad utk bercuti sehari .matlamat utama adalah tak nak bersesak dgn kenderaan time balik kerja nanti . tahun lepas aku dah terkena , dari opis kul 4.30ptg dibangsar , kesudahnya sampai ampang kul 6.20 ptg..hish!! bakar darah tul...nak lalu jalan alternative lain mmg la aku tak tau . jalan yg selalu aku lalui adalah di lebuhraya mahameru terus ke jln tun razak . selain tu , jalan TAR terus ke Dang Wangi dan terus ke susur masuk ke lebuhraya bertingkat KL -Ampang ( AKLEH ) tp , pada hari tu , mmg sengaja tempah maut klu ikut jln tu...

oh ya , disebbkan aku bercuti , niat hati , nak ke jln TAR bersendirian ( saje jenjalan cuci mata) tup-tup dpt sms dari kakak aku yg dok rawang ..katanya dia pun nak ke situ...ok le...ber 'together-gather' la ngan dia pada ari tu.tempat pertemuan adalah di LRT masjid jamek .

perh...mmg penat betul hari tu...rasa cam nak tercabut kaki aku ni...dah la cuaca panas terik , ramai lak org nak bershopping gak .  dari sebuah kedai tudung hingga la ke butik kami mencari tudung utk kakak aku tu...maklum la baju raya dia banyak sangat..7 PASANG TAU!!!

aku pulak tak la nak borong tudung pun , semua tu dah complete beli ngan opismate ajer...kali ni nak beli serunding kering utk dimakan bersama roti dan nasi panas . seseambil tu cuci mata gak kat baju kurung cotton yang pelbagai kat situ .cantik-cantik ...mmmggg gila arrr...

ok la layan pic ye...aku shopping skit ajer...duit pun tak berapa nak ada dah..huhuhuh

tuan tanah sebelum keluar rumah...my baby dok diam-diam dlm garage...saya naik tren sahaja...kekekeke

suasana kat lrt masjid jamek ...masih lagik lengang .masa ni kul 9.45pg aku dah terpacak tunggu my sis

handbag idaman yg selama ni aku cari...pelbagai...rembat seketul sebelum memulakan perjalanan

tudung rega murah , dicantikkan lagik batu berkilauan di awning...tgh proses lekatkan batu atas tudung...

jambangan bunga di hadapan mydin Jln TAR ..murah-murah..nasib baik aku ni bukan peminat bunga hiasan ni..kalau tidak...

tudung lelong...melambak-lambak di hadapan butik Hajra

carpet ada sales gak...ni depan jackel..kami otw ke butik Ariani pulak...

sebelum balik , kami ke sogo , beli perfume raya pulak...bestnya org tu dpt bonus raya...macam-macam dia borong...katanya, "cam syurga dpt shopping " siot le

beg bwak jenjalan ...seketul RM20.00 ..puashati dpt bag ni...lama dok mencari

serunding kering ayam dan daging ( utk aku , mak dan afne )

brooch glamer...murah-murah...aku beli satu ajer...RM3.00 seketul

readymade kurung cotton utk basahan kerja dan hari raya...RM75.00 sahaja..( sedang mencari tudung yg sesuai )

utk berbuka pada ari tu , tepat kul 6.00ptg . aku terus terjah drivetru McD sahaja . tal larat nak diri lelama kat dapor..rasa cam nak tercabut kaki ni...huhuhuhu

menu : happy meal utk adam dan GCB burger ukt aku...sedap...

happy meal bulan ni , dpat jam comel hello kitty...suka la adam  sbb dpt jam lagi tapi aku......

jam bonia kesayangan aku , dah pecah cermin di bucu bawah...hish...rasa nak nangis tau...perlu ganti baru tahun depan...

No comments :