Tuesday, February 24, 2009

hai...

dah lama betul tak up-date blog...sebabnya aku malas,tak ada idea dan banyak kelija....semalam aku el sbb malas punya pasal (memanjang malas ajer aku ni.. )....eric balik muar sbb nak ambik barang...pagi pegi petang baru balik kl semula...malas la aku nak ikut dia sebab aku ada agenda tersendiri....adam pun aku anto taska...time tu la nak bersuka ria...aku jenjalan pun dekat2 ajer...mula2 nak gunting rambut tapi 3x lalu depan kedai tu asyik tutup ajer...pas tu aku pi manjaku kat ampang waterfront beli botol air dan berus gigi adam...kali ni siap ada bunyik lagu2 lagi...pas dari tu aku gi care4 ampang...saja jalan seorg2 kat situ....kat situ aku beli benda ni..


murah ajer rm20.00 ...baru ceria hidup aku...mana taknya ,hp aku tak ada kabel..setiap kali keluar kemana2 nak kena bawak camera...tak moh la...nanti org tgk apa ke gila budak tu ,makanan pun nak ambik gambo...siap menyala2 flash tu kang...kalau hp ,org tak perasan pun....pas dari ni tak payah bawak camera lagik....senang hidup aku ....kecuali la kalau gi zoo ke..klcc ke...tgk permandangan ker...

hajat sebenar nak beli biskut kering utk di makan time lapar kat office...kawan2 ramai yang kirim...aku beli 7 plastik....adik yang jaga side makanan timbang siap hulur satu tin besar kat aku soh bungkus...dalam hati aku...cis!!ni perli ke apa??tapi aku buat bodo ajer...aku bayor apa??!!last-last dah sampai office (ari ni) aku punya yang tak beli...cam hampeh ajer........bengang gila..aku siap bawak kopi uncang 434 dari muar tau...patut aku tag setiap seorg seketul ni baru adil....

jenjalan lagi ...aku beli cendawan kering ni...masak utk makan malam ...ni pun ada member kirim...hish..boleh berniaga kalau macam ni...

aku dok dalam care4 tu dari kul 10.30 sampai la kul 12.00tghari...semua ceruk aku redah...sampai lenguh kaki aku..last-last aku beli kfc ajer utk makan tengahari merangkap breakfast sekali...pas tu balik....

sampai ajer rumah aku ada tugasan yang aku dah plan nak buat dari hari jumaat lagi...iaitu buat kek pisang...korang tgk step by step dia ok...

gebu gila kek aku ni....macam kat kedai rasanya...masuk ni dah 5x aku buat kek ni..nanti nak cuba yang lain pulak la....bila dah sejuk,potong2 masuk dalam tupperware anto kat taska adam kul 4.30ptg nanti...
sementara tunggu kek masak dalam oven ,aku masak utk makan malam pulak...kang kalau adam dah ada rumah jangan harap aku dapat pegang periuk belanga ni...lauk utk makan malam simple ajer...nasi putih,telur goreng,asam pedas ikan cencaru dan cendawan goreng lada hitam...sedapppppp!! (cewwah..puji diri sendiri ajer..)


pas masak baring2 kejap sambil tgk tv....kaki ni punya la lenguh gila...mata ni tak nak pulak lelap...geram tul...bukan ari2 dapat relax2 macam ni...teringat kat adam , stat keta terus tuju ke taska...semalam adam lah antara yang terawal balik ghumah...happy sangat la dia tu...sampai rumah dia buat hal,geram tul ...tau ambik lambat sikit dari taska...dia ni tak boleh kita marah sikit...menangis tak ingat macam kena sebat ajer...siap muntah lagi yang buat kesabaran aku hilang....mengados la ni.........

Adam budak mengada2

5 comments :

Alifaforever said...

sedap tul kek pisang kak ros tu.. boleh tempah??????

lagi satu Adam tu mengada pun comel tau... janganlah marah dia ye mama.. nanti dia larik pi kedai satay karang sape plak yang susah.. sendirik mau ingat lah...

Shita said...

1st aku macam tak caya!!!!!!! rosnita zulkifli dah 'masak2' skrg!!.. mimpi ke aku ni??...hmm.. 2nd ko mcm perli aku jer rosss tunjuk step2 buat kek pisang tu heheheh...tau la aku buat tak jadi gebussss...takpa nanti aku buat lg.. skrg takleh try, takde org kat rmh yg tolong mkn...

lama tol aku tggu ko update blog ni sbb aku rasa tak selesa la tak dpt menghamburrrkan kutukkan aku ni...sblm ku teruskan kutukkan ini izinkan aku....weii...aku nak resepi asam pedas ko tu...kat sini ko tau ros itu bukan lauk negeri..so tak semua kedai ada.. sbb aku ada try hantar quotation menu kat satu homestay..bleh aku include lauk asam pedas sekali..

dr dulu ko memang kaki rayap...aku ingat dah jadi mak budak ko dah insaf...rupanya tak lagi..makin mjd2 la.. aku kena report ko nyer boss..menyalah gunakan EL..sblm tu aku nak tanya..kau gi sana sini tu drive ye??...kalau ye..memang aku tabik springggg...bila la dpt rasa naik kete ko yg drive..aku jd mem!

sesekali aku tgk si adam ada iras ko sesekali takde..pelik tol..kalau toyon baca blog ko ni sure terguling2 bwh kerusi!!!

ok la..panjang sgt entry ko ni sampai otak aku pon dah tak ingat aku nak reply perenggan mana...

apapun...JGN LUPO!!... resepi asam pedas .....n lauk cendawan sekali.. sebenarnya aku tak penah beli cendawan kering tu...tapi bila tgk gambo tu mcm sedap pulak..
Ariooossssss

rossysweety said...

pergh....panjang gila??aku dah agak dah,ko mesti komen kaw-kaw punya....hehehe...nasib baik ko ni kira genius jugak kalau bab-bab perli ni...aku buat macam tu sbb adik aku lin ngan ko buat kek pisang tak menjadik...pelik tul aku..gebuz ajer kek aku tu...tak ada masalah pun...(ceh...ayat berlagak ...)

aku banyak kerja la...lagi2 dah hujung bulan ni nak closing ...sibuk memanjang...

senang ajer buat asam pedas tu...pejam mata ajer...sat lagi aku bagi resepi...tapi utk tekak sendiri ok kut?? jangan ler ko promote kat peringkat berniaga pulak...kalau tak jadik malu aku...
ko makan ker cendawan tu...rasa dia sedap tapi ada rasa macam petai sikit..kalau ko makan mee sizzling cendawan,diaorg akan bubuh benda ni..

wei...merayap tu mmg tak boleh ditinggalkan...dah menjadik darah daging aku sejak dulu...boleh mati kutu wei...

ko jangan tak percaya,aku dah ada keta sendiri dan drive sekarang ni...kelisa secondhand ajer tuk buat lenjan...tapi yang pasti aku tak akan sesekali drive gi tasek titiwangsa..nostalgia sungguh tu...aku drive dah lama lepas abis pantang lahirkan adam dulu...tapi masa tu asyik dari rumah ke stesen lrt ampang ajer (park kat situ-mcm tu ari2...)la ni dari rumah terus ke office kat bangsar...sbb kena drive ialah nak ambik adam kat taska...eric gi niaga so aku tak nak ler kacau dia..ko pun tau dia macamana kan...??ko bila nak dtg lepak rumah aku ni???

adam masa baby,ramai cakap rupa aku...bila dah besar ni ramai cakap rupa eric pulak..entah ler...tapi dia mmg nakal dan mengada2 sekarang ni...

rossysweety said...

asam pedas...

halia,kunyit hidup(kalau tak ada pun tak apa),bawang putih dan bawang merah (tumbuk semua ni )pas tu tumis..
dah naik bau,masukkan lada kisar..biar dia sampai pecah minyak...
pas tu masukkan ikan dan gaul...
pas tu masukkan air asam jawa dan gaul...
pas tu masukkan air ler (tgk kepekatan,jangan ler sampai cair sgt kuah dia tu)
bila nak dah didih masukkan daun kesum ke..terung ke...bendir ke...
tutup periuk dan tunggu sampai masak..garam jangan lupa...masuk ajer bila dah didih tu...

Shita said...

wokeyyyy...dah tgk resepi asam pedas tu...kalau aku try nanti aku tunjuk gambo tu....

Cittttt....kau sebut lagi nama tasik titiwangsa tuuu????....heheheh.. nostalgia kau dengan kancil aku.. boleh masuk dlm buku sejarah ni..

lupa nak tanya...kek pisang tu, gula kau adjust tak???...jdkan makin kurang ke apa ke??