Wednesday, March 4, 2009

kemas opis

ari ni ada auditor dari TM datang opis aku...so semalam kitaorg dgn jayanya sibuk mengemas dan sorokkan mana2x yang patut ...part ni paling aku suka sbb aku suka buang barang2 yang tak perlu dan menyemakkan mata memandang...tugas pertama aku kemas ialah stor..dah macam tmpt kucing beranak aku tgk,aku rasa,kucing pun pikir 2-3x nak beranak kat situ atau tak....nak jalan pun susah...entah apa2 le stor si kak pah ni ...oh ya,hari ni hari jadik dia yang ke 34..happy birthday k.pah...aku baru 33...hehehe..... berbalik semula ke stor tadi...aku dah siap mengemas....korang tgk ler stor yang sudah boleh kita lalu tanpa halangan ...


kemas dan teratur

kalau dah buat kemas2x ni wajib ada makan2x utk meghilangkan haus di tekak..tapi yang sebenarnya makan ajer lebih dari mengemas...kitaorng collect seorg rm1.00 dan buat sandwich sardin (makanan tradisi) dan beli cucur udang tapi aku tgk bukan udang sekor pun tak ada...semuanya daun sup ajer...tapi belasah ajer...buat ayaq sirap ais dan teh o...gambo sandwich tak ada la pulak...seorg pun tak ingat nak ambik....

tgk la orang kuat dapur tengah mengedik di pantry



cucur daun sup

kat luar ofis,hujan tengah menggila turun dgn lebatnya...aku cukup risau kalau banjir depan opis aku lagi...so aku decide utk balik kul 5.40ptg...kali ni aku balik berteman ...nisa tumpang keta aku sbb dia sakit perut,dah ler pregnant baby first , selalunya dia balik naik lrt ...kami balik bersama...sepanjang jalan dari bangsar ke highway mahameru jam yang teramat teruk..tapi nasib baik hujan rintik2 ajer...sampai kat jln tun razak ..terperanjat aku tgk banjir disitu...air sungai naik melimpah2 ke jalan...aku tgk siap ada bot penyelamat bomba... klinik,pejabat dan kedai2 kat situ abis dinaiki air....yang kesiannya ,pemilik2 keta la...nampak bumbung keta ajer....baru ni dalam sejarah aku tgk banjir macam tu ...hish...takut rasanya...

pic yang disnap oleh nisa...aku tgh sibuk tgk depan kang ada cerita lain pulak...

aku sampai ampang kul 6.45ptg...hampir satu jam gakperjalanan aku...aku drop nissa kat lrt ampang ajer sbb lepas ni nak ambik dak adam pulak....kesian si kecik tu...kena tunggu lama..

3 comments :

Alifaforever said...

eh eh kak ros, nisa pregnant ker? tak tahu pun... camner kor boleh tahu ni... takde dalam blog dia pun..

Shita said...

roosss...pelik aku!!...auditor TM tak kan sampai dalam stor diorg check??....dahtu kat pantry tu mcm acara rewang2 la pulak...hehehe.. ini namanya kegiatan terlampau di waktu keje!!!....

..kau kenal tak staff telekom sales kat ktrg ni nama zamzuraini??..dia kata dia kenal @ tau nama ko...

rossysweety said...

dah alang-alang berkemas,kemas sekali arung...auditor tak ada ler masuk situ pun...kalau dia nak masuk jugak...aku kuncikan dia dari luar...
kat sini kalau bab makan semua ceria , riuh-rendah pantry tu..
aku tak kenal ler...biasale orang glamer...hehehe

effa :k.ros rase ajer...