Wednesday, July 1, 2009

antu durian...........

masa budak2 dulu , kalau durian gugur ajer , berlari pi cari kat kebun belakang rumah....time tu pilih yang besar2 dan bersihkan dari daun2 siap2 ,pas tu nyorok bawah tangga...kekadang aku nyorok sampai 5 bijik....kalau kurang siap la aku jerit sapa yang curik durian aku...even sesapa dekat kat tmpt aku sorok tu pun , aku dah dok aim ajer orangnya....perangai yang sama ngan aku time adalah abang aku...gila makan durian....aku ngan dia boleh makan durian sampai 5-12 ulas...sekali hadap...gila tak???pas tu minum air masak kat kulit durian....

bila nak makan durian , masing2 bukak durian memasing...tak adanya nak kongsi2......kedekut...kekedang tu celik bijik mata terus belah durian yang ada berbakul2 baru jatuh...tu la sarapan aku...hehehe....yang paling anti ialah ayah aku...selalu ajer bising sbb durian tu dia nak jual tapi aku dah kopek...mana boleh tahan bau dia tu...lagik satu sapa soh tanam baka yang baik...HARUS la masuk perut aku dulu sampai kenyang baru jual yang lain2 tu....mak aku pulak suka sgt masak bubur kacang durian...kekadang masak serawa durian cicah pulut atau roti , tapi anak2 dia suka makan gitu ajer.......eee..seronok kalau terkenang masa dulu2...selalu gadoh rebut durian macam la takkan jumpa buah tu lagi ....

la ni , kalau musim durian , dah tak leh la macam tu lagik....pokok pun banyak dah tua...buah pun cam dah sikit ajer...isi pun tak best cam dulu...dan yang penting aku pun dah jarang sgt balik kg....so kat kl ni kalau nak makan durian pun beli ajer.....tapi kegilaan aku makan durian TETAP cam dulu...maknanya 5-12 ulas tu masih maintain lagik....nasib baik eric pun kaki durian walaupun masa dulu dia tak berapa suka sgt....so , aku ada geng....kitaorg kalau nak makan durian yang baik isinya , pergi ajer beli kat taman melawati...mmmemang puashati dan berbaloi dgn duit yang dikeluarkan.......dgn isi dan fresh buah tu...puh...puashati la....

baru2 ni beli durian , aku tak ajak pun adam makan takut dia panas badan...dia dtg dapo terus cuit isi durian tu...adalah 4 kali cuit , dia blah tgk tv...ha...tu baru intro tu...kita tgk lagi tahun depan pulak....ikut jejak langkah sapa la agaknya........

No comments :