Monday, June 22, 2009

mari layan TAG...

aku dapat tugasan menjawap tag dari rakan baik dan lama aku (kenal masa kat itmcj tahun 94-96 ) MASHITA ISMAIL....hish...nasib baik aku tak banyak keja ari ni...so boleh la jawap awal...kalau tak..terperuk la kat situ....

NAMA - NAMA TIMANGAN ANDA
kalau kat rumah , mak,ayah dan adik beradik dan saudara terdekat panggil aku DIDI...hehehe...malu nak cakap...mak aku cerita , masa aku kecik , aku suka sangat tgk cerita kartun... burung namanya didi...kalau cerita start dan panggil balik , berlari laju aku kerumah semata2 nak tgk cerita ni...(aku pun tak ingat cerita tu camana...) gila arg....sampai dah tua ni pun melekat ngan nama ni...cuba la korang mention nama aku rosnita kat mak2 sedara aku ...mesti diorg dok terpikir jap sapa yang korang maksudkan...kalau sebut didi , kejap ajer terpacul muka aku ni kat pikiran diaorg...dashyat tak???hehehe...

kalau kat office dan kat luar (didi utk org dalam ajer ek...) semua org panggil aku ros...aku suka nama tu bab ringkas dan nampak bertenaga ( ye ke??hehehe)

TAPI , korang jangan sesekali panggil aku nama ita ....nak muntah aku dengor nya.....
rossy pun jangan , tu dalam penulisan dan nama samaran ajer....jangan nak gedik...

ANDA SEORANG YANG :
entah la....tak sepatutnya aku menilai diri aku sendiri , tapi yang aku rasa aku ni seorg yang cepat naik darah dan lambat pulak nak cool...eee...takut jugak ni...tapi nak buat cam mana , tu la diri aku yang sebenar....buat apa nak tipu.....

INSAN TERISTIMEWA?? DESCRIBE APA YANG MEMBUATKAN DIA ISTIMEWA DI MATA ANDA
orang yang pertama dah tentunya mak aku....sbb dia banyak menasihati dan sabar dgn perangai aku selama ni....susah dan senang ,aku selalu gak cerita ngan dia....
no 2 adalah anak aku ADAM , even aku selalu gadoh atau marah ngan dia , tapi dia tetap insan yang amat teristimewa pada aku....sbbnya , aku kerap keguguran sebelum ni...dan dia lah satu2nya yang berjaya aku lahirkan dgn selamat dan cukup sifatnya...masa ngandungkan dia pun , tak banyak karenah atau alahan yang aku hadapi...masa baby pun baik ajer...

LAGU LAGU KESUKAAN ANDA
aku suka lagu2 tahun 80'an dan 90'an....peh...memang mengancam...dgn kenangan yang menusuk kalbu...tak boleh tahan la...antara lagu tu...disini menanti disana menunggu-nyayian UKAYS...serta merta teringat kisah cinta pertama aku yang tak kesampaian....lagu pusara di lebuhraya dan hanya satu persinggahan-nyayian EKAMATRA...teringat masa kat sekolah agama dulu....sebelum masuk kelas , lepak kat tangki air sambil makan jajan dan baca majalah....
banyak lagik la.....kalau drive suka bukak SINAR FM...
tang lagu2 sekarang entah apa2 entah...kelamkabut dan tak ada maksud lansung....muzik pulak cam gila....bingit la........

MAKANAN KESUKAAN ANDA??
aku suka makan...so , semua aku sental janji halal...yang paling suka ayam KFC

WARNA KESUKAAN ANDA??
sudah semestinya PINK kaler.........dah 2x blog aku bertukar gambo..tapi TOTAP kaler pink...entah la...tapi cam nyaman dan tenang bila tgk warna ni....

SIKAP YANG MEMBUATKAN ANDA STRESS
aku boring bila org dok cerita tapi tak ada point...penat aku mendengarnya...kalau aku diam tu , tandanya aku dah stress la tu...so toksah la bercerita lagik........ko pun kena sonyap ajo la....hehehe

TIGA BENDA YANG MESTI ADA DLM BEG ANDA
1.hp
2. beg duit
3.kunci rumah
4.kunci keta (tambah satu bolehkan....)

KALI TERAKHIR ANDA MENANGIS DAN KENAPA??
fuh....payah aku nak jawap ni...tak payah jawap la...yang pasti aku dah puas menangis...aku tgh kumpul kekuatan utk teruskan kehidupan dalam dunia yang penuh pancaroba ini.

TAG 6 RAKAN ANDA
sapa2 yang namanya tertera kat bawah ni sila jawab ye....jgn ngelat...

1.ana...
2.afne
3.dilla
4.epa
5.zita
6.nissa

No comments :