Monday, July 20, 2009

jiran...oh..jiran...

kali ni aku story sikit bab jiran baru aku ni...actually diaorg ni baru beli rmh sebelah aku ni....dari permerhatian aku dari awal lagi aku cam dah tak berkenan dah...entah la...may be sbb aku mmg tak suka berjiran ngan melayu atau diorg...gini..dari awal masa nak tgk rmh , masa tu ada 2 pembeli dan seorg broker...pembeli A (naik motor kapcai ajer ) dan pembeli B ( naik wira )...bila pembeli A dah blah...aku terdengar pembeli B ckp kat broker..."saya beri dia rm500.00 supaya dia tarik diri...isteri saya dah berkenan rumah ni"....tercetus dlm hati aku...berlagak seh.............

la ni dah hampir 3 minggu diaorg pindah...yang aku geramnya diaorg ni sesukahati ketuk2 dan buat drill tak kira masa....kekadang kul 11.30mlm pun masih lagik bertukang...kang...kung..kang..kung...sampai aku tak tahan , aku pernah ketuk dinding bilik air aku dan jerit...'wei...anak aku nak tido la....ko dah tau kul berapa ni???' pastu senyap ...aku rasa diarong dgr sbb kat bilik air la tmpt yang sesuai....lagikpun rumah kos rendah semuanya dari batu blok ajer...ari sabtu baru ni buat lagik...kali ni kul 3.00 - 5.00 ptg time org nak tido ptg....adam baru ajer pejam mata...dia boleh kang...kung...kang...kung...eee...tension betul la...apasala la dia tak buat time ari kerja???aku tau la rumah dia , tapi jaga la sensitiviti org lain....aku ngadu kat eric , sebaliknya eric pulak backing diorg...eee...berbulu ajer aku dgr....lantak ko la eric , jgn nanti dia pijak kepala ko sudah...tak ingat ke jiran dulu sampai jadik kes polis???puncanya ko yang terlalu bagi muka sgt kat jiran ni....

isteri dia pun tak pernah senyum atau tegur aku...bila aku keluar rumah , dia buat2 cam tak nampak aku...so , ada satu ari tu aku terkena , so sampai bila2 pun aku buat2 tak nampak ko...tak adanya aku nak tau nama ko sapa ke....asal dari mana ke....apasal aku pulak yang kena tau...???ko org baru kat sini , kena la beramah mesra lebih....tapi aku ttp think positip..may be dia pemalu.....

ok la , aku ni mmg macam ni...tapi sorry to say uols .... aku mmg maleh nak berjiran ngan melayu ni...bukannya sbb aku sombong...tapi selalu dapat jiran yang sengal dan bodo......semoga jiran baru nanti tak macam ni la gamaknya....

No comments :