Thursday, July 9, 2009

seat belt percuma...

ari ni aku masuk lewat ke office ...kul 10.19 ...merah la satu ari ni....sbb nya , aku ada appointment ngan perodua keramat utk pasang seatbelt.... percuma pulak tu......akukan salah seorg rakyat yang patuh perintah kerajaan....harus la pasang ....hehehe...

lama tau aku dah booking nama nak pasang belt ni....dari tahun 2008 lagik bila kerajaan sibuk soh pasang...time tu aku dah mengelupor dah sbb keta aku tak ada seatbelt....maklum la keta aku buruk ajer...secondhand lak tu...lain la kalau keta baru...semua complete...tapi aku tak kisah...aku beli ni ngan duit aku... bayo bulanan pun duit aku gak bukan duit sesapa...tau!!



Mula2 takut jugak drive ke keramat sbb kena masuk highway MRR2...aku gamble pi sensorng lepas eric dah tunjukkan jalan beberapi ari sebelum tu....kul 8.30 aku dah sampai kat perodua...berjaya jugak sampai....time tu tak ramai yang datang ...adalah 2-3 orang ajer...tak lama pas tu baru le ramai , tapi ramai nak service keta ajer...diaorg cakap pasang seatbelt ambik masa 1 jam...so menunggu la aku kat situ senseorg ....
very puashati dgn service kat situ....diaorg very friendly dan baik2 belaka....siap sediakan paper, majalah , tv saluran astro, kuih2 , minuman dan kerepek utk ko kunyah2 sementara menunggu keta kena service . aku tak makan pun sbb cadang nak berpuasa....aku baca majalah dan tgk tv ajer....lebih kurang 40 minit menunggu , akhirnya siap sudah....cepat dari masa yang dijanjikan...
ok layan gambo ek...


sebelum pasang...kosong ajer.......

dah siap pasang....puashati sesangat dan kerja dia pun kemas...terima kasih bebanyak...pas ni sesapa tumpang keta aku kena la pasang seatbelt...kalau ko kena saman bukan masalah aku ye....sendiri bayo....

4 comments :

Shita said...

wahhhh bagusss kak ros kita nie... cantik erk ko punya kusyen kete tu.. bersih aje...sure susu adam tumpah tak kotor...senang cuci... berapa rm ko tukar tu ros?

rossysweety said...

aku beli memang dah ada la...keta secondhand...semalam jumpa lipan la dalam keta...riso gak ni tak dapat bunuh lagik ni..

Afne said...

kan aku dh ckp.. diorg takkan tebuk punya seat kulit ko tu. hbs2 pun selit je celah tu kan.. kan.. kan..

pasni gi mydin blh le aku jd bos kt blkg muahahaha

rossysweety said...

banyak cantik...aku pun nak try jugak...sapa yang drive pulak ni???kita soh dila ajer..hahahha