Tuesday, August 25, 2009

pening kepala memikirkan.....

ari ni dah 4 ari umat islam berpuasa dlm bulan ramadan...sama la ngan aku...hehehe...
so dah 4 ari jugak la aku pening kepala dok memikirkan apa nak makan time berbuka nanti....ishk......balik keja mmg sempat pun tapi cam penat ajer...nak melayan adam lagik...

ari pertama (sabtu) aku pi pasar ramadan kat bandar baru ampang...ingatkan dapat la cari lauk tunjuk2 ...rupa2 cam hampeh ajer....aku rasa diaorg ni bukan kaki niaga la.....nak untung ajer...entah apa2 la diorg ni jual...ada yang jual nasi ayam tapi aku tgk nasiknya pucat lesi dan kaler pun cam tak menyelerakan...ada satu gerai pulak, katanya jual ayam panggang , tapi aku tgk dah nak rentung ayam tu...hitam legam...hish...ambik ko , tak ada org pun yang beli kat gerai dia tu..ko makan la anak beranak....last2 gi kfc , beli ajer nasi ayam versi kfc ( jom jimat )..lagik umph dan marvelous!!!!



Ari kedua (ahad)...pepagi aku dah pi minimarket kat taman aku ni...aku beli udang , sayur taugeh dan tempe...kali ni aku nak masak sambal udang , sayur taugeh goreng dan sambal tempe kering...semuanya baru rm7.00....puashati aku dapat masak dan berselera dapat makan sedap dari airtangan sendiri . yang penting murah ajer....lupa nak snap gambo....

ari semalam ( isnin)....aku keja...sampai rumah kul 5.00ptg...nak masak satu hapa pun tak ada dlm petiais ...aku ajak eric gi pasar ramadan kat bukit indah pulak (lagik dkt ngan rumah)...cadangnya nak makan nasi kukus ayam dara...tapi bila sampai kat gerai tu , bukannya nasi kukus, nasik kerabu kukus rupanya...ish..not my taste la....kitaorg jalan dari hujung nun sampai la ke hujung nin (bahasa apa daa...) semuanya tak menarik.....nak tak nak ....beli ajer nasi tomato...yang pasti aku kenal brother tu sbb dia mmg berniaga kat pasar malam setiap jumaat berhampiran dgn taska adam...tu ajer yang menarik...pas tu aku terpandang org jual air lai chi kang panas.......rega rm2.50 semangkuk ....ceh...time berbuka puasa ajer ....first yang masuk dlm tekak aku ni semestinya air....uwek...nak termuntah...tak sedap lansung....tak ada rasa lai chi kang lansung...terus eric soh buang...dia pun takut nak rasa....ish...apalah org tu...reti buat ke tidak??? membazir duit aku rm2.50....last2 aku buat teh o panas ajer....lagik sedap...



hari ni nak makan apa pulak ???? pening...pening....

No comments :