Tuesday, August 11, 2009

percubaan pertama..

Tahun ni aku cuba nak buat baju raya utk adam...kain dah siap beli...buku panduan menjahit baju melayu johor pun dah standby...hehehe( macam tu sekali nak menjahit...) Actually, baju nya dah siap gunting dan dah tebuk leher tapi sampai la ni tak berjahit lagik coz tak tahu nak letak mesin jahit kat mana (fuh..alasan tak leh tahan )..nak jahit dlm bilik , mesti berpeluh2 jugak la aku nanti (panas beb)....nak letak kat ruang tamu , nanti adam sebuk ajer nak menjahit sama....hish....kat mana aku nak menjahit ni???bila nak siap baju adam ni???

nak jahit ni siap aku beli buku panduan menjahit baju melayu kanak2 coz aku tak reti nak buat seluar dia....buku ni aku beli online kat WMC...bab baju tak ada masalah coz aku ada pengalaman jahit baju kurung sendiri berkat belajar dari officemate aku dulu....smooth and clear aku potong kain tu..tapi apa2 pun aku mesti buat pola dulu....kang kalau herot mau malam tu jugak aku ajak eric pi nagoya cari kain ....

aku planning nak jahit baju melayu eric jugak...last2 aku soh member eric yang kebetulan balik kg soh bagi kat mak eric....better mak mertua aku yang jahit ...aku yakin mesti siap dari aku yang entah bila akan siapnya nanti...hehehe....utk baju raya adam ni mudahan menjadik dgn jayanya....nanti kalau dah siap aku tayang ...tapi lepas raya la tak best la korang dah tau awal2...

baju raya eric & son tapi biarla rahsia warnanya....

nota panduan menjahit

No comments :