Tuesday, November 17, 2009

bosannya....

ari ni pun bosan jugak....eee..kalau aku tau camni , baik aku cuti ajer tapi kang cuti aku pulak yang abis....ahhhgrhhh...bosannya....

ni nak cerita hal cuti hujung minggu lepas...

disbbkan aku tak gi kemana2 , baik aku kemaskan barang mainan adam yang TERLAMPAU banyak...aku tulis terlampau banyak sbbnya mmg banyak sbb eric suka sgt belikan mainan setiap kali keluar...kekadang tu sampaikan 2-3 jenis keta bomba yang sama kaler dan rupa....mainan dia saja dah 2 bakul laundry tu...entah apa2 ajer dlm tu...tu belum masuk sebakul lagik pensel warna , buku2 cerita dan buku warna yang dah koyak dan tertanggal kulit....bab buku tu mmg aku rajin belikan utk adam time shooping kat mydin....niat dihati nak soh anaknya jadik ulat buku , tapi anaknya lebih suka main sorong keta dan bajak...eeee.....sabo ajer la...

kemas punya kemas , aku jumpa la beberapa mainan lembut yang mostly diperbuat dari kain dan mmg pun sesuai utk baby peringkat umur 4-12 bulan ...apalagi aku pun pilih la yang masih dlm keadaan baik dan kemudian ketepikan...and than terus masuk dlm mesin basuh...bila basuh baju , terus jalan...

ni la mainan yang aku nak let go....walaupun ada rasa sayang kerana banyak menyimpan seribu kenangan tapi aku pejamkan mata bagi orang . nak simpan lelama pun , aku rasa dah tak ada space dah dlm rumah ni sbb rumah kecik ajer...huhuhu

planningnya aku nak sedekah kat adik aku yang bakal bersalin dlm masa terdekat ni...dari dok terperuk dlm bakul , baik buat amal jariah....aku ngan adam dapat gak pahala...adam pun cam tak sesuai nak main barang baby lagik...nak tunggu adiknya keluar , entah tahun bila la gamaknya?? kot-kot dah keluar permainan lagik canggih dari tu...

la ni dah pun tersimpan rapi dan bersih . tunggu nak bwak balik kampung ajer this raya aidiladha nanti .

No comments :