Thursday, November 5, 2009

ragut depan mata...

wei...semalam aku tengok adegan cubaan ragut....ni antara motor dgn motor...ar...eee...seriau la...dan cam tu rupanya gaya diaorg yang tak ada kerja ni nak meragut harta org lain...

mcm biasa , setiap ptg balik kerja aku akan lalu highway mahameru....tgh aku syiok drive...tetiba aku cam terpandang satu motor ( 2 budak lelaki melayu ) ni dok rapat ngan motor yang dinaiki oleh sepasang suami isteri ( melayu jugak)...pas tu yang budak lelaki belakang pegang tengkuk pompuan tu ( pompuan tu free hair ) aku pun cam pelik la..kenapa nak bergurau cam tu kat jalanraya yang sibuk time2 cam ni....pas tu aku tgk pompuan tu cam nak ngelak-ngelak...yang budak lelaki 2 ekor tadi dok ketawa ajer...pas tu dia terus bwak laju....la..rupa-rupanya tengah meragut.... nak kata diaorg tarik handbag tak ada la pulak....hish....aku rasa dia nak ragut rantai pompuan tu....tak tau la dapat atau tidak tapi yang penting nasib baik pasangan tu tak jatuh....kalau tidak.....ish...tak sanggup aku nak bayangkan....

aku pun pelik la dgn dgn org2 yang cam ni...kenapa la nak ambik harta milik org lain???...cuba la berusaha sendiri...nak cari jalan senang ajer tanpa memikirkan kesusahan org lain...

No comments :