Wednesday, January 6, 2010

malang tak berbau ....

hmm..pembuka tirai 2010 , sesuatu telah berlaku kat aku...semuanya berlaku sepantas kilat dan mmg aku pun tak sangka aku akan kena musibah pada ari tu .

Kejadian berlaku dlm pukul 2.15-2.30 ptg lepas lunch...utk pengetahuan korang , opis aku ni baru ajer selesai buat pengubahalihan pantry yang menurut pihak bomba ( rentetan firedrill tempohari ) selama ni kitchen kabinet ni menutup laluan ke pintu kecemasan . so diaorg soh alihkan....3 ari kerja2 dah siap , seperti biasa , byk habuk dan barang semua berselerak ....disbbkan aku ni ada sifat rajin semulajadik ( hehehe ) dan sakit mata tgk cawan2 dan segala benda tak terurus , aku pun start la memanjat kerusi , menyusun para dan lap habuk2 kat kabinet atas tu .......sebaik ajer aku nak turun.....bush!!!!semua kitchen kabinet runtuh . cawan2 semua pecah dan pantry berselerak ngan kaca . seingat aku , masa kabinet tu jatuh , aku cuma sempat hadang dgn tangan ajer...takutla kena muka ke....mata ke....kepala ke....pas tu terus rasa sakit kepala aku ni....aku pegang2 rasa cam dah berlekuk dan pedih....sah kena ni ......

kitchen kabinet yang jatuh .

mangsa kejadian (nama dirahsiakan )

rawatan kecemasan dari kengkawan ...so touching..

kepala aku yang membengkak lepas setengah jam berlaku

lengan aku pun lebam even tak rasa sakit...( pagi tadi baru perasan )

Alhamdulillah , aku masih lagik bernasib baik sbb kecederaan tak la parah dan tak berdarah ....cuma aku terkejut , kepala aku bengkak dan benjol. luka sikit ajer... ....kengkawan opis soh tekap ngan ais....rasa kebas sikit....kepala ni rasa berpinar , pening , nak muntah semua ada....aku terus gi klinik mintak ubat . doktor bagi aku ubat tahan sakit , bengkak dan sapu . pas reda sikit pening tu , terus aku drive balik ampang .

nasib baik masa drive , aku tak rasa cam pening atau pitam...cuak jugak....tapi akhirnya sampai jugak ke rumah ngan selamat....masuk ajer rumah terus aku telan panadol 2 bijik dan terus tido sbb dah start pening semula....

Hari ni aku datang opis seperti biasa . bengkak dah surut dan kepala pun tak berapa pening lagik cuma ia akan datang sekali sekala kalau aku aktif....

kepada kengkawan aku yang banyak tolong aku semalam , terima kasih ye sbb banyak membantu .

p/s : moral of the story ...lainkali jgn buat rajin...lantak la....hehehehe

4 comments :

Afne said...

sbr le kak ros. dugaan ni. nsb baik benjol tu nmpk dh surut. dh buat report ngan HR kang kot dpt $$$ igt le kwn2 hehe

rossysweety said...

bab $$$ laju ajer ko ek???tak yah tunggu $$ dari HR , setakat nak belanja ko nasi lemak makcik lem , pun aku tak kesah...cuma kedekut ajer ni....

Alifaforever said...

alahai ciannyer kak ros.. rajinnyer sampai berbenjol dahi.. lain kali tunggu dulu orang penang ni.. kot2 dapat tolong sekali..hehehe.. harap2 dah ok semuanya..

rossysweety said...

nak tunggu org penang lama lagik la...tak pa pantry masih lagik tak berkemas...simpan utk efa....