Thursday, January 7, 2010

ari ni aku el...

awal tahun lagik aku dah ambik el....ni semua gara2 adam tak nak tido...geram aku tgkkan...actually dia dah tido kul 9.30 mlm lagik...tu pun lepas melalak ajer start dari maghrib ....wah...aku pun suka la...dapat la aku menjalankan aktiviti aku ..bukan layan facebook tau..tapi aku dok mengemas rumah yang dah macam kapal karam..dgn mainan dan coklat cadbury berterabur satu rumah...kain baju satu bakul penuh tak berlipat....nak kemas bag taska dia lagi...nak sidai baju lagik...arghhh...penat gila la...time 11.15 aku pun tukar la pampers dia...dlm hal tu dia mintak susu...pas minum susu terus dia berjaga...abis la aku kalau macam ni....

pukul 1.00pg, mata aku dah strat ngantuk...yang dia ni masih lagik main seseorg bertemankan channel 613 , bila aku nak terlelap ajer , dia mula baling mainan dia ( nak ngamuk )... dia ngamuk , aku pun ngamuk la jugak..puas aku cubit kaki dia...punya la melalak sampai termuntah2....arghhh..satu keja aku nak mengelap plak...

kul 2.00pg ada kartun thomas and friend...boleh dia terlompat2 berjoget....bila dia nak tido ni???aku try nak lelap mata , dia soh garukan kaki sbb gatal la.......soh letak minyak la....
memacam perangai dia la .....

kul 3.30g , ada pulak cerita kartun barney , melompat2 joget lagik...pas tu nak air milo dlm petiais la....main bedak la....

kul 4.00pg , dia dah start lelap mata...tetiba dia batuk-batuk...terus muntah lagik..melambak2 la kat ruang tamu....dah la bau busuk ...2 bijik bantal dah terkena muntah dia...eee...rasa aku nak menjerit ajer....2x aku mengelap lantai rumah....punya la aku geram yang teramat , sampaikan baju t-shirt yang kena muntah tu terus masuk tong sampah...tak koser aku nak memberus pepagi buta . lantak la....aku betul2 geram+penat+ngantuk....aku terus anto sms kat afne inform nak el esok sbb confirm aku tak boleh bukak mata waktu pagi nanti....

kul 4.30pg , aku terus terlelap..aku tak tau apa kesah si adam ni..tv tak off ke...

sedar2 jam dah kul 11pg...terus aku bangun sidai baju dan buat kerja rumah....

la ni dah kul 1.00 petang , budak adam ni tak bangun lagik...dia cuma mintak susu kul 11pg tadi aje....

1 comment :

Afne said...

lain kali ko matikan lampu & tv sng cerita. biar dia melalak skrg. ajar dia masa utk tido. klu ikut sgt nnti keras kepala. mlm bkn masa utk main. ko gak yg ssh tak cukup tido/rehat kang.