Thursday, February 4, 2010

ari pertama ...ada lagik 23 ari...

baca 2x baru pahamkan????

actually , bulan february 2010 aku sedang meng'start'kan diri dan minda utk berpuasa qadaq...semua sekali ada 24 hari wajib aku settlekan...puasa aku jadik byk macam ni sbb aku bersalinkan adam tahun 2007 dan campur cuti period tahun 2008 ....ambik ko....tahun lepas dah pi pusat zakat , soh diorg kirakan berapa fidyahnya...secara total aku kena bayo rm96.20..tapi nanti la...aku bayo rm100.00 sekali gus....balance kira sedekah ajer....

semalam adalah hari makan sedunia tuk aku...on the way nak ambik adam dari taska , aku singgah beli nasi lemak dan kuih rm1.00 , dlm keta aku dah melantak 2 bijik kuih...sampai ajer rumah , makan nasi lemak dgn berlaukkan telo mata sebijik pulak ( telo goreng sendiri ) ....dlm kul 8.00 mlm , eric ajak keluar , lagik sekali aku makan nasi ...kali ni nasik putih berlaukkan sup sayur , ikan kembung masak pedas dan telor dadar....ambik ko , nak termuntah aku rasa dgn kekenyangan yang amat sgt...hehehe....balik ajer ke rumah aku tgk ada 3 ketul kuih cucur badak frozen yang dah siap digoreng kat dapo...eeeee....tak boleh masuk dah ni....esok ajer aku makan....

sbb kenyang sgt timbul dah rasa keinsafan sikit , so aku berpuasa ajer la ari ni sbb nak cover semalm punya nafsu..boleh tak???at least kurang sikit hutang pose aku ni..hehehe....penghasut aku soh makan kat opis ada seorg ajer...lagik seorg el....so dia punya godaan tak berapa nak jalan....tak tergugat lansung iman aku ni....hahaha

ptg ni aku dah terconggak2 nak makan apa ek??? nak masak , tak sempat ni...better beli ajer...rasa cam nak makan nasi putih , sup sayur /sayur campur , daging masak merah dan telo dadar... sedap tak??? mmmm...tak sabo2 nak makan....

gambo pinjam en google....lauk idaman maghrib nanti...yum...yum...

2 comments :

::Deela:: said...

hahaha..kesyaitanan aku tak menjadi lah pulak nk mengajak k.ros buka poce...

xpe..nntikan kemunculan aku ngan afne lak bergabung...kompom ko tergugat nyer...hhahaha...gelak syaiton!!!

weh k.ros...klu dh 23 hari tu baik ko gnti terus sebulan...buat cam bulan ramadhan terus...kurang sikit dose kecik lain...hehehe

rossysweety said...

woi...tak larat la pulak...mau gastrik aku dibuatnya...dah la mlas nak bangun sahur pepagi...