Thursday, February 11, 2010

perjalanan yang memenatkan....

cerita lama tapi aku nak update gak....

ari ahad lepas , aku ke kuala selangor , sungai besar sbb menemankan eric memenuhi jemputan ke majlis perkahwinan member rumah bujang kat pandan indah ....walaupun aku tak berkenan , benci dan tak suka ngan kawan2nya , tapi bila difikirkan kesian dan perkahwinan tu sekali ajer...aku layankan ajer....lagik pun , aku pun dapat gak tgk kuala selangor tu camana tptnya....yang paling penting aku dapat makan nasi minyak dan tengok permandangan....hehehehe...

perjalanan punya la jauh aku rasakan....dgn panas yang membara....tapi seronok sbb sepanjang dah masuk area kampung , banyak org jual bantal kekabu ....mentarang
( siput laut - idak aku membeli pun sbb tak reti nak makan ) , gerai buah-buahan spt jambu air dan buah mempelam ,ladang kelapa sawit dan rumah -rumah kampung....tapi kesian tgkkan kat adam....sampai merah2 pipi dia.....mesti rasa tak selesa ajer....

Yang ni aku nak cerita kan.....

...bila dah sampai sg besar , dlm peta , rumah pengantin dekat pekan dan berhampiran roundabout , cari2 punya cari roundabout tak jumpa2...nak kata aku tak tau rupabentuk roundabout tu , tak mungkin????( aku belum ingatan lagik...... yang ada kat situ hanya la sempang 4 dan lampu isyarat..oleh sbb tak sure , maka aku soh la eric drive ke depan lagik....tup..tup...aku tgk cam nak ke sabak bernam pada hal dlm peta , rumah pengantin belum sampai ke daerah sana....dah hampir 7km jugak la dari pekan sg besar tadi...so ...jadiknya aku soh la eric u-turn....time ni dah berlaku pertelingkahan sikit ..tapi tak payah publish la ek...krisis rumahtangga sikit.....masa kat tgh pekan tu , aku rasa yang sempang 4 tu adalah roundabout tu spt dlm peta....kitaorg follow ajer....last2 macam dah betul....time ni aku start la maki hamun org yng buat peta tu....dah tau dok kampung hulu ...tak ada roundabout , jangan la create....nyusahkan org ajer....pengantin pun sengal , tahun bila punya peta masih lagik dia simpan agaknya??? buat peta pun cam la aku ni org kampung sana....dgn tak ada jarak antara satu tmpt ke satu tmpt....eeee.....geram tgkkan....b*d*h yang amat....

sampai sana , pengantin dah sampai ....pas bersalaman....aku tuju ke tmpt makan sbb dah lapar , penat dan hot....hidangan adalah ala-ala org jawa coz tak ada nasi minyak....just nasik putih , sambal bilis petai , ayam masak merah , dalca dan nangka masak lemak , ulam-ulaman , ikan masin , buah tembikai dan air oren...tak ketinggalan bubur kacang hijau.......

agak2 kul 2.30ptg , kitaorg bertolak balik ke kl...masih lagik lalu jalan yang sama....singgah sekejap kat gerai buah2an tu...cadangannya nak beli jambu air....bila tanya rega...rm8.00 sekilo????apa mahal sangat???? mmm....baik aku beli kat pasar malam kl ajer....last2 beli jambu potong ajer....baru rm1.00...hahahha....

sampai ampang kul 6.00ptg sbb jam kat sg buluh dan batu caves....penat oooiiiiiii.....

permandangan yang menarik...

dalam perjalanan....


pengantin serba kelabu...

buah tangan dari pengantin

adam dah terlentok tido dan aku yang kepenatan

walaupun penat masih lagi tersenyum.....

No comments :