Tuesday, May 25, 2010

ari pertama....

ari pertama dlm minggu ni aku memulakan perjalanan ke tempat kerja ..semlam aku el sbb adam demam dan batuk2......even mata ku ngantuk yang amat sgt sbb semlm tido kul 3pg ( mata tak boleh lelap dan adam masih lagik batuk2 ) aku gagahkan jugak utk bangun.....eee...malasnya...tapi lagik malas kalau stay kat rumah....

kul 7pg keluar rumah...aku anto adam kat taska...adam masih lagik terpejam matanya...pas beritau apa yang patut pada pembantu taska  , aku pun chow...kesian kat adam...semlm dia dpat layanan yang tip top dari aku....tapi ari ni...entah la...tapi aku harap2 sgt dia kerap minum air masak dan makan nasik.....

on the way ke opis , masih lagik kat taman , ada sesuatu yang buat aku marah....nak kata bangang pun ada jugak...bangang campur  rabun warna..boleh tak??...mana taknya  , tadi 2-3org budak sekolah menengah boleh melintas time lampu isyarat kaler hijau...betul2 depan keta aku.......tak pasal2 kena maki BODOH ngan aku....tak sayang nyawa agaknya bebudak ni atau nak tunjuk samseng ???? kalau budak sekolah rendah  , aku consider sikit sbb akal fikiran diorng ni tahap low lagik...tapi ni , dah boleh jadik bapak org....BODOS NAK MAMPOS!!!

 kejadian tadi boleh digambar seperti haiwan ni melintas....

pas dari kejadian tu , ada sebijik keta buat sangkak pulak....Allahuakbar....dia punya slow  , macam bawak pengantin tua ( ayat eric kalau dia marah )....harap keta ajer mewah ...dah tau time pepagi semua org nak rush , cepat la sikit....rupanya driver dan passengger dia , semua mak cik tue2 belaka....aku main lampu damn , ingatkan laju le...tapi tetap cam tu gak....last2 aku potong dan terus naik akleh...menyirap ajer dlm hati ni....

on the way ke opis , perjalanan smooth and clear...aku try lalu depan muzium negara yang sememangnya sesak kat situ sbb ada construction ,tapi Alhamdulillah , ok ajer....akhirnya sampai opis kul 7.55pg dan org pertama buka pintu opis....

sekian , laporan ari ini ....

4 comments :

Shita said...

heheheh...lawak ayat eric tu.. apa pun aku tabik ko publish gambo rusa cross jalan tu...eh jap...rusa ke kambing tu eh....

mmmm aku dapat bayangkan muka ko mcm mana time dlm kete pagi tadi... dgn merah muka...dgn muncung pok pet pot pet....hehehhe

sori eh rosssss.....saje gurau..sbb baran ko dr itm dulu ttp utuh

Lovely Bella said...

ermm.. mmg pun.. org yang melintas kdg2 lansung x takut ngan kete.. kite plak yg kene jage2 takut terlanggar die.. aihh.. ☺

rossysweety said...

shita: hawau ko....hehehehe...spesis kambing jugak la....aku ni baran bertempat k...

lovely bella: tu la pasal...kalau terlanggor tadi , aku gak susah...budak sekolah pulak tu...hish...

Afne said...

pg2 ko dh angin.. nsb baik tak kena taufan kt aku hehe

jap2.. tu kambing ke? ke rusa? tgk kepala mcm kanggaru tp body cam keldai jeeeeeeee

ko modified hon mcm keta aku biar terperanjat kambing2 tu jd beruk trs hahaharyonor